epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné
    16. 9. 2014
    ID: 95310upozornění pro uživatele

    Právo na informace – k problematice vnitřních pokynů

    Říká se, že právo je jazyk a někteří právní teoretikové (např. J.B.White)[1] zastávají názor, že právo je umění.[2] V následujícím článku se podíváme na umění práva na informace resp. svobodného přístupu k informacím.

    Následující text je tedy zacílen do důležité problematiky svobodného přístupu k informacím. Hlavním výzkumnou otázkou je za jakých předpokladů se jedná o tzv.  vnitřní pokyn se ve smyslu § 11 odst. 1 písm. a) zákona 106/1999 Sb., což je jeden z legálních limitů poskytování informací v ČR. Zmíněné ustanovení praví:  Povinný subjekt může omezit poskytnutí informace, pokud se vztahuje výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům povinného subjektu. V praxi žel dochází k nesprávnému pochopení tohoto ustanovení a ve svých důsledcích k jeho nesprávnému nadužívání. Což má za důsledek omezení ústavního práva na informace. A též narušuje princip předvídatelnosti činnosti veřejné správy.

    Definice práva na informace

    Vážení čtenáři a čtenářky, právo na informace z hlediska systematiky ústavního pořádku řadíme v ČR mezi práva politického charakteru zaručená Listinou základních práv a svobod. Politická práva jsou neodmyslitelně spjata s aktivitou člověka při správě věcí veřejných ve státě. Do ústav se tato politická práva začala prosazovat již od dob Velké francouzské revoluce a možno je vystopovat už v Prohlášení práv člověka a občana vydaném koncem 18. století. Přední ústavně-právní teoretik J. Filip k tomu píše: Širší pojetí politických práv pod nimi nechápe jen účast na správě veřejných záležitostí formou hlasování nebo výkonem nějaké funkce nebo úřadu, nýbrž sem řadí i to, co se někdy označuje za politickou svobodu. To je např. svoboda projevu, právo na informace, svoboda sdružování, shromažďování.[3] Právo na informace je právem specifické povahy. Jeho zvláštnost tkví v tom, že je právem jako takovým (tedy samo o sobě) a zároveň je třeba ho chápat jako most k uskutečnění práv dalších. Zároveň také právo na informace naopak může stát v cestě k realizaci jiných práv.

    Pokud jsem se zmínil o významu práva na informace jako mostu či prostředku k právům dalším, zaručeným v našem ústavním pořádku, dokládám toto tvrzení kupříkladu skutečností, že právo na informace je nezbytné pro efektivní realizaci práva shromažďovacího (zaručeného v článku 19 Listiny) nebo práva petičního (článek 18 Listiny), taktéž je přirozeným předpokladem pro výkon práva sdružovacího (čl. 20 Listiny). A conto práva na informace jako překážky k výkonu práv dalších zde poukazuji zejména na možnost střetu realizace práva na informace versus právo na ochranu soukromých údajů, tedy dat ze soukromého a rodinného života (článek 10 Listiny). V právu na informace je obsažena jistá nebezpečnost pro legální oprávnění zajištěná jak ústavními zákony, tak právními předpisy nižší právní síly. Z toho do jisté míry vyplývá, proč nelze právo na informace (stejně tak transparentnost veřejné správy) chápat neomezeně.

    Právo na informace není ničím neohraničeným oprávněním člověka k uspokojení jeho zvědavosti,nýbrž je to právo na informace v politickém slova smyslu sloužící k realizaci občana ve veřejném životě daného státu. To značí, aby kterýkoliv člověk žijící ve státě mohl získávat relevantní informace o tom, co se děje ve společnosti a na základě těchto informací měl dispozici realizovat svá politická práva.[4]

    Co je vnitřní pokyn a předpis? 

    Spolu s V. Sládečkem můžeme vnitřní předpisy obecně definovat jako abstraktní akty vydávané v rámci určité organizační struktury nadřízeným vůči podřízeným, a to na základě vztahu nadřízenosti a podřízenosti. Vnitřní předpisy nemají povahu pramenů práva, zavazují pouze podřízené. K vydání není třeba výslovného zákonného zmocnění.[5][6]

    Dnešní tuzemská právní teorie pokládá za vnitřní předpisy všechny abstraktní akty, které nemají povahu právních předpisů.[7]

    Předmětem vnitřního předpisu mohou být v praxi různé skutečnosti. Obvykle se v české veřejné správě jedná o organizační řád, spisový řád, skartační řád. Může jít také kupř. o tzv. docházkový systém, či o jiné interní předpisy týkající se organizace správního úřadu.

    Není na druhou stranu vyloučeno, aby interním předpisem byly upraveny i pracovní postupy a konkretizace úkolů, vyplývající z působnosti úřadu jako provedení předpisu úřadu vyššího, mohou v nich být stanoveny interní toky informací a konkrétní instrukce. Vždy se však bude jednat o takové akty, které se dotýkají pouze pracovníků, kteří jimi jsou vázáni (akty řízení).

    Vnitřní pokyn můžeme chápat jako akt realizovaný na základě vnitřního předpisu. Někdy bývají též termíny vnitřní pokyn a vnitřní předpis vnímány jako synonyma.[8] V rámci terminologického zmatení jazyků též bývají vnitřní pokyny přijímány a chápány jako podmnožina vnitřních předpisů.

    Pozor, dotýkají-li se však zmiňované „interní pokyny a předpisy“ výkonu veřejné správy, tedy činnosti povinného subjektu, jakožto orgánu veřejné moci, nelze je považovat za informace vyloučené z práva na jejich poskytnutí v režimu z.106/1999 Sb. Proč si vysvětlíme v textu níže.

    Předvídatelnost

    Jednou z důležitých hodnot dnešního práva v EU je předvídatelnost. A to jak předvídatelnost soudního tak i správního rozhodování. Předvídatelnost jako projev zásady legitimního očekávání nepochybně  patří k charakteristickým znakům moderního právního státu.[9] Též ji můžeme chápat jako princip Evropského správního prostoru (ESP). Připomeňme si, že zmíněný ESP bývá zpravidla definován jako soubor „principů, pravidel a opatření, které jsou jednotně uplatňovány ve správní činnosti členských států EU.[10] A právě jedním z těchto zásadních principů je mj. předvídatelnost správního rozhodování a správních postupů vůbec.

    In media res: z pohledu předvídatelnosti rozhodování orgánů veřejné moci a s tím spojeného požadavku právní jistoty konstatujme pakliže  obsahuje interní  akt (např. metodického řízení) výklad určitých ustanovení zákona nebo dokonce konkrétní požadavky na účastníka řízení, které nejsou v zákoně či jiném právním předpisu explicitně vyjádřeny, nelze pochybovat o tom, že se takovýto předpis - jakkoli označovaný za vnitřní - třetích osob přímo dotýká.[11]

    Vážení čtenáři a čtenářky, v souladu s judikaturou i doktrínou zastávám názor, že účastník správ. řízení musí mít možnost se připravit na průběh správního řízení a být informován o tom, co od něj bude správní orgán vyžadovat, resp. jaký výklad právního předpisu považuje správní orgán za správný. Takovýto typ interního dokumentu se tedy dotýká práv třetích osob a měl by být poskytnutelný v režimu z.106/1999 Sb. Nelze jej tedy odmítnout poskytnout s odkazem na § 11 odst. 1 písm. a) zákona 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím. Takový postup nemožno vnímat ani jako souladný se zásadou dobré správy.[12]

    Zobecněme si - dotýkají-li se vnitřní pokyny výkonu veřejné správy, tedy činnosti povinného subjektu, jakožto orgánu veřejné moci, nelze je považovat za informace vyloučené z práva na jejich poskytnutí v režimu z.106/1999 Sb. A contrario – kdyby do režimu § 11 odst. 1 písm. a) zákona 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím spadaly veškeré (!) vnitřní pokyny povinných subjektů byla by to aplikační praxe narušující princip předvídatelnosti činnosti veřejné správy.

    Ke shodným či obdobným závěrům dochází i aktuální  majoritní judikatura – např. připomeňme rozsudek Městského soudu v Praze ze dne 30. 8. 2012, čj. 9 Ca 99/2009-67 a další (téhož soudu) ze dne 10.01.2013, čj. 10 A 251/2011 – 38. 

    Připomeňme si, že analyzovaný § 11 odst. 1 písm. a) InfZ stanoví: Povinný subjekt může (nikoliv obligatorně musí) omezit poskytnutí informace, pokud se vztahuje výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům povinného subjektu. Takže i hraniční případy, kdy je sporné, zda se dotýkají či nedotýkají relevantně práv třetích osob by měly být, dle mého názoru,  rozhodovány ve prospěch práva na informace.

    Závěr

    V souladu s teleologickým a systematickým výkladem docházím k závěru, že o vnitřní pokyn se , ve smyslu § 11 odst. 1 písm. a) zákona 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, jedná výhradně  tehdy, upravuje-li postupy, které se projeví toliko (! ) uvnitř správního úřadu a nemají žádný výstup navenek. A co je zásadní, nesmí nijak dopadat  do práv a právem chráněných zájmů osob stojících mimo správní úřad (resp. povinný subjekt dle INFZ – kterým nemusí být jen správní úřad, ale je jím dle judikatury i např. ČEZ[13] nebo VZP[14]. ) 

    Není přitom rozhodné, zda se jedná o vnitřní pokyn primárně (formálně) určený pouze zaměstnancům povinného subjektu nebo adresovaný veřejnosti. Stranou ponechme, že z definice vnitřního pokynu (viz výše v mém textu) by tyto pokyny měly mít dopad na veřejnost[15] minimální.

    Vážení čtenáři a čtenářky, rozhodná je vždy pouze ta skutečnost, zda takový vnitřní pokyn obsahuje informace, týkající se výkonu veřejné správy navenek či se jedná výlučně o akt organizační, metodický nebo řídící, který nemůže ovlivnit subjekty jiné než ty, které mu z hlediska služební podřízenosti pod disciplinární odpovědností podléhají.

    Podtrhněme si tedy, že má-li (resp. může-li ) být informace neposkytnuta, musí se vztahovat výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům povinného subjektu, vztahuje-li se tedy určitá informace i k jiným skutečnostem nelze její neposkytnutí relevantně odůvodnit § 11 odst. 1 písm. a) zákona 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.[16]

    Jinak vyjádřeno: právní  teorie pokládá za vnitřní předpisy všechny abstraktní akty, které nemají povahu právních předpisů, tedy z logiky věci by vnitřní předpisy neměly obsahovat informace dopadající do sféry práv a právem chráněných zájmů osob stojících mimo povinný subjekt – nejčastěji správní úřad. Pakliže už k tomu dojde, nespadá takový akt do režimu „vnitřních pokynů“ ve smyslu § 11 odst. 1 písm. a) zákona 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, a jsou tudíž žadatelům o informace poskytnutelné!


    JUDr. Petr Kolman, Ph.D.

    JUDr. Petr Kolman, Ph.D.,
    pedagog na  PF MU v Brně,
    člen Legislativní komise Rady JMK
     

    --------------------------------------------------------------------------------

    [*] Text vyšel poprvé v modifikované podobě v Právních rozhledech 8/2014, zde vychází se souhlasem nakladatelství C.H.Beck.

    [1] White, J. B. The Legal Imagination, Boston, 1973. s. 22
    [2] Vytváří něco nového ze stávajících prvků
    [3] Cit. Filip J.: Vybrané kapitoly ke studiu ústavního práva, Masarykova univerzita Brno, 1997, str. 93.
    [4] Viz blíže např.  Kolman, P.: Právo na informace, Masarykova univerzita, 2010.
    [5] Cit. SLÁDEČEK, V.. Obecné správní právo. cit. dílo. nakl.ASPI (WK) , 2., aktualiz. a přeprac. vyd. , s. 73.
    [6] Podle D. Hendrycha  se v české  veřejné správě „zabydlelo“  označení vnitřní předpis nebo vnitřní instrukce a nevžilo se německé označení správní nařízení a dělení na právní a správní nařízení. – viz. HENDRYCH, D.; a kolektiv. Správní právo: obecná část. Praha: C. H. Beck, 2006. 822 s. – v citaci Kment, V.: Členění vnitřních předpisů pro teorii i praxi. Časopis pro právní vědu a praxi. 2013, roč. 21, č. 1, s. 75 – 83. ISSN 1210 - 9126.
    [7] Viz KMENT, Vojtěch. Členění vnitřních předpisů pro teorii i praxi. Časopis pro právní vědu a praxi. 2013, roč. 21, č. 1, s. 75 – 83. ISSN 1210 - 9126.
    [8] Např. v judikatuře je „D-pokyn MF ČR“ označován jako vnitřní pokyn, byť je to správně teoreticko-právně vnitřní předpis, nicméně pokud povinné subjekty odmítali poskytovat „déčka“ s odkazem na § 11 odst.1 písm. a) tak toto „zmatení jazyků“ odstartovaly. Napomáhá tomu i vlastní  znění zákona 106/1999 Sb.   
    [9] Rule of law, Rechtsstaat, État de droit, Estado de Derecho, Stato di diritto, Retsstaten,
    [10] Srov. Pomahač, R., Vidláková, O. : Veřejná správa. C. H. Beck, Praha 2002, s.51.
    [11] Tímto „dopadem do práv třetích osob“ může být i např. shromažďování osobních údajů. Upravují-li takové interní předpisy otázku, kdy má být zpracování osobních údajů ukončeno, je to právě takovým projevem těchto pokynů navenek, což vyřazuje tyto pokyny z okruhu vnitřních předpisů ve smyslu § 11 odst. 1 písm. a) citovaného zákona. (viz 10.01.2013, čj. 10 A 251/2011 – 38. )
    [12] Proto jsou dle judikatury  poskytnutelné např. tzv „D-pokyny  od MF ČR“   in concreto:   Článek I bod 1 pokynu Ministerstva financí DS-169 autoritativním a závazným způsobem stanoví, ve kterých případech bude o žádostech daňových subjektů o posečkání daně a povolení splátek na daň rozhodovat právě Ministerstvo financí. Taková úprava se nepochybně týká výkonu veřejné správy navenek, a proto ji nelze považovat za vnitřní pokyn ve smyslu § 11 odst. 1 písm. a) zákona 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím. (viz. rozsudek  Městského soudu v Praze ze dne 30. 8. 2012, čj. 9 Ca 99/2009-67)
    [13] Srov. NSS č.j. 2 Ans 4/2009 - 93
    [14] Srov. NSS č.j. 3 Ads33/2006 - 57
    [15] Resp. na práva třetích osob
    [16] Srov. Korbel, F.: Právo na informace – komentář, Linde Praha, 2004,  s.79


    © EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz


    JUDr. Petr Kolman, Ph.D.
    16. 9. 2014

    Poslat článek emailem

    *) povinné položky

    Další články:

    • Nový zákon o lobbyingu: Konec tajných jednání za zavřenými dveřmi
    • Dálnice D49: Když (ne)zákonné stavební řízení zastaví skoro hotovou dálnici. Dálnice, která (ne)jede
    • Veřejně přístupná účelová komunikace a její znaky
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Zákaz změny k horšímu (reformace in peius) se neuplatní u nákladových výroků
    • Outsourcing ICT služeb dle nařízení DORA
    • Zápis zániku vozidla bez doložení ekologické likvidace prostřednictvím řízení o přestupku
    • Kombinovaná stavba opěrné zdi a oplocení bez povolení stavebního úřadu
    • Bezdlužnost poskytovatele sociálních služeb po 1. 3. 2025
    • Veřejné právo a obecní zřízení: Výbory zastupitelstva obce a jejich „funkční období“
    • Správní právo: Vznik a zánik mandátu člena zastupitelstva kraje

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 02.09.2025Pracovní smlouva prakticky (online - živé vysílání) - 2.9.2025
    • 03.09.2025Korporace – rozdělování zisku a jiných vlastních zdrojů v kapitálových společnostech (online - živé vysílání) - 3.9.2025
    • 03.09.2025NIS2 a nový zákon o kybernetické bezpečnosti: praktický průvodce povinnostmi a implementací (online - živé vysílání) - 3.9.2025
    • 04.09.2025Jak na řízení o kasační stížnosti (online - živé vysílání) - 4.9.2025
    • 09.09.2025Implementace a servis softwaru (online - živé vysílání) - 9.9.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Podnikatel podle formy v aktuální judikatuře Nejvyššího soudu
    • Nový zákon o lobbyingu: Konec tajných jednání za zavřenými dveřmi
    • 10 otázek pro ... Ľuboše Fojtíka
    • V čem Nejvyšší soud selhává a proč by mu to advokáti měli říct
    • Právo na účinné vyšetřování
    • Postoupení pohledávek na výživné
    • Obvyklá pochybení zadavatelů dotačních veřejných zakázek – I. část
    • Legalizace podpisu osoby, která nemůže číst nebo psát
    • V čem Nejvyšší soud selhává a proč by mu to advokáti měli říct
    • Legalizace podpisu osoby, která nemůže číst nebo psát
    • Limity rozhodování ve společenství vlastníků jednotek: výbor vs. shromáždění
    • Ochrana oznamovatelů – reflexe zkušeností ohledně příslušné osoby
    • Postoupení pohledávek na výživné
    • Koncernové řízení kybernetické bezpečnosti – I. část
    • Obvyklá pochybení zadavatelů dotačních veřejných zakázek – I. část
    • Adhezní řízení v praxi
    • Objektivní odpovědnost provozovatele vozidla
    • Velká reforma trestního práva, jak moc velká je?
    • Novela trestního zákoníku
    • Dálnice D49: Když (ne)zákonné stavební řízení zastaví skoro hotovou dálnici. Dálnice, která (ne)jede
    • Soudcovské uvážení při moderaci výše smluvní pokuty ve světle ust. § 142 odst. 3 občanského soudního řádu
    • Jak číst znalecký posudek: Právní orientace pro advokáty
    • Nejvyšší soud o pohyblivé mzdě a pracovní kázni: Krácení nároku, nebo legitimní podmínka?
    • V čem Nejvyšší soud selhává a proč by mu to advokáti měli říct

    Soudní rozhodnutí

    Průtahy v řízení

    Nečinnost soudu trvající i po kárném odsouzení vyřizující soudkyně, spojená s opakovaným odročováním jednání, neefektivní organizací řízení a nevyužitím dostupných možností...

    Právo na účinné vyšetřování

    Pokud stěžovatelka vznese hájitelná tvrzení týkající se zásahu do práva na zákaz nelidského a ponižujícího zacházení a práva na soukromí spočívající v podezření ze...

    Exekuce

    Oprávněný může podat nový exekuční návrh a vést exekuci podle exekučního titulu, na jehož základě již byla týmž oprávněným vedená předchozí exekuce proti témuž povinnému...

    Insolvenční řízení (exkluzivně pro předplatitele)

    I pro věřitele, kteří uplatnili svou pohledávku za dlužníkem přihláškou do likvidace již před rozhodnutím o úpadku platí závěry, které Nejvyšší soud zformuloval pro věřitele,...

    Koncentrace řízení (exkluzivně pro předplatitele)

    Účinky tzv. koncentrace řízení podle ustanovení § 118b o. s. ř. nenastanou, jestliže účastníci nebyli o tzv. koncentraci řízení a o jejích účincích poučeni jednak v předvolání...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.