Maxikombi Audi A6 Avant oficiálně představeno
Německá automobilka Audi dnes oficiálně představila druhou karosářskou verzi modelu A6, která se jako obvykle jmenuje Avant. Výhodou je oproti sedanu samozřejmě lépe přístupný zavazadlový prostor, který má navíc výbornou variabilitu. (informace, motory, foto)
Téměř pětimetrové kombi
Půl roku po uvedení nové generace sedanu přichází Audi s kombikem šestkové řady. Přední maska kombiku je stejná jako u sedanu, má jednolitou mřížku chladiče stejně jako faceliftovaný model A4 a novinka A3 Sportback. Zadní světlomety a více zkosená záď oproti předchozí generaci působí elegantněji a odlehčeněji. Celkově však na mne působí A4 Avant lépe, to je však samozřejmě věc vkusu.
Nový A6 Avant je o pár mm delší a nepatrně vyšší, hlavní změnou je samozřejmě tvarování zádi a z toho vyplývající velikost a přístupnost zavazadlového prostoru. Ten má základní objem 565 l, po sklopení zadních sedadel naložíte 1 660 l. Zavazadlový prostor má 1,05 m široký nákladový otvor, nechybí čtyři posuvná oka pro ukotvení zádržné sítě. Podlahu je možné kdykoliv zvýšit a rozdělit tak zavazadelník na dvě části, stejně tak je možné vytvořit v zavazadlovém prostoru několik podélně oddělených částí; do jedné dáte třeba nákup, do druhé tašku s oblekem. Na německém trhu je kombi o 2 700 eur dražší než sedan.
Srovnání se sedanem
Audi A6 | sedan | kombi |
Délka (mm) | 4916 | 4933 |
Šířka (mm) | 1855 | |
Výška (mm) | 1459 | 1463 |
Rozvor (mm) | 2843 |
Motory: pouze „víceválce“
Motory jsou shodné s verzí sedan, chybí jen základní agregát 2.0 TDI, který by byl na těžké a velké kombi přece jen slabý. Motory 4.2 V8 a 3.0 V6 TDI mají ve standardu pohon všech kol quattro, osmiválec je kombinován pouze automatem tiptronic; ostatní verze mají ve standardu šestistupňový automat. Motory 3.2 V6 FSI a 3.0 V6 TDI lze kombinovat také s šestistupňovým automatem tiptronic, motor 2.4 V6 pak s převodovkou multitronic s plynule měnitelným převodem. Agregáty 2.4 V6 a 3.2 V6 FSI mohou mít za příplatek pohon všech kol quattro, zatímco 2.7 V6 TDI je pouze předokolka. Všechny motory plní normu Euro 4, za příplatek si můžete pořídit k TDI filtr pevných částic.
Model | 2.4 V6 | 3.2 V6 FSI | 4.2 V8 quattro | 2.7 V6 TDI | 3.0 V6 TDI quattro |
Základní parametry | |||||
Karoserie/počet dveří | kombi/5 | ||||
Délka (mm) | 4933 | ||||
Šířka (mm) | 1855 | ||||
Výška (mm) | 1463 | ||||
Rozvor (mm) | 2843 | ||||
Hmotnost (kg) | 1595 | 1610 | 1805 | 1695 | 1805 |
Kola/pneumatiky | 205/60 R16, litá |
225/55 R16, litá |
225/50 R17, litá |
225/55 R16, litá |
225/55 R16, litá |
Zavazadlový prostor (l) | 565–1660 | ||||
Palivová nádrž (l) | 70 | 70 | 80 | 70 | 80 |
Motor | |||||
Objem ccm | 2393 | 3123 | 4163 | 2698 | 2967 |
Druh motoru | zážehový | zážehový | zážehový | vznětový, přeplňovaný |
vznětový, přeplňovaný |
Válců/ventilů | 6/4 | 6/4 | 8/5 | 6/4 | 6/4 |
Výkon (kW)/otáčky | 130/6000 | 188/6500 | 246/6600 | 132/3300-4250 | 165/4000 |
Točivý moment (Nm)/otáčky | 230/3000-5000 | 330/3250 | 420/3500 | 380/1400-3300 | 450/1400-3250 |
Typ převodovky/počet stupňů | manuální/6 | manuální/6 | automatická/6 | manuál/6 | manuál/6 |
Poháněná kola | přední | přední | 4x4 | přední | 4x4 |
Brzdy vzadu | kotoučové | kotoučové | kotoučové | kotoučové | kotoučové |
Max. rychlost (km/h) | 226 | 250 | 250 | 225 | 240 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 9,2 | 7,1 | 6,2 | 8,3 | 7,3 |
Palivo | natural 95 | natural 95 | natural 98 | nafta | nafta |
Spotřeba (l/100 km) | 14,5/7,2/9,9 | 14,5/7,2/9,9 | 16,6/8,9/11,7 | 9,8/5,4/7 | 11,3/6,1/8 |
Jízdní vlastnosti bude vylepšovat příplatkový systém vzduchového pérování (nově ho také lze objednat k sedanu). Při rychlostech nad 120 km/h se podvozek sníží o 15 mm, pokud se rychlost sníží pod 70 km/h, automaticky se zase zvýší na původní úroveň. Řidič může také měnit komfort pérování, v režimu Comfort je nastavení odpružení měkčí a je potlačeno snižování podvozku ve vyšších rychlostech, v režimu Dynamic je pak podvozek snížen o 15 mm neustále.
Fotogalerie
Tisková zpráva) Automobilka Audi otvírá další kapitolu historie úspěšných modelů Avant: Nové Audi A6 Avant, jehož první snímky byly právě uvolněny, představuje vyváženou směs dynamického designu, prestiže, skvělých jízdních vlastností a funkčnosti.
Nové Audi A6 Avant je vozem, který prostě nejde přehlédnout – a není to rozhodně dáno jenom jeho rozměry 4,93 x 1,86 x 1,46 m a rozvorem 2,84 m. Tento model zaujme na první pohled svým elegantním a zároveň dynamickým designem, kterému vévodí příď s jednodílnou maskou chladiče, jež je typickým stylistickým rysem všech nových modelů značky Audi. Na přání mohou být modely A6 Avant vybaveny adaptivními světlomety, které se natáčejí spolu s řízením do zatáček.
Originální je také boční silueta s vyšší linií boků a elegantní křivkou střechy, připomínající vozy kupé. Opticky odlehčená zadní část nového Audi A6 Avant ukrývá pečlivě čalouněný zavazadlový prostor s dvojitou podlahou o objemu 565 litrů, jehož velikost lze však zvětšit sklopením zadních sedadel až na 1660 litrů. Nový model dostal jako první představitel své řady automatické otvírání zadních dveří, které se aktivuje stlačením knoflíku v interiéru nebo na dálku zmáčknutím tlačítka na klíčku od vozu a zapalování.
Sportovní image a stoprocentní ergonomie jsou charakteristické také pro prostorný interiér nového Audi A6 Avant, které dostalo novou generaci tří- a čtyřramenných volantů Audi se středovou částí připomínající svým tvarem lichoběžníkovou masku chladiče.
Pro nové Audi A6 je připraveno celkem pět výkonných šesti- a osmiválcových agregátů – tři zážehové a dva vznětové:
- osmiválec 4.2 V8, výkon 246 kW/335 k, toč. moment 420 Nm
- šestiválec 3.2 V6 FSI, výkon 188 kW/255 k, toč. moment 330 Nm
- šestiválec 2.4 V6, výkon 130 kW/177 k, toč. moment 230 Nm
- šestiválec 3.0 V6 TDI, výkon 165 kW/225 k, toč. moment 450 Nm
- šestiválec 2.7 V6 TDI, výkon 132 kW/180 k, toč. moment 380 Nm
Všechny motory plní emisní limity normy Euro 4, turbodiesely TDI mohou být na přání vybaveny filtrem pevných částic DPF.
Výkon motorů se přenáší na přední nebo všechna čtyři kola prostřednictvím manuálních šestistupňových převodovek, popřípadě prostřednictvím automatické šestistupňové převodovky tiptronic nebo bezestupňové automatické převodovky multitronic.
Díky mimořádné torzní tuhosti karoserie, která v porovnání s předchozím modelem vzrostla až o 25 procent, a vyspělému zavěšení kol vyniká Audi A6 Avant i při hodnocení jízdních vlastností. Vpředu má Audi A6 Avant moderní čtyřprvkovou nápravu, vzadu pak trojúhelníkové závěsy převzaté z modelu Audi A8. Ke stabilitě jízdy a bezpečnému ovládání přispívá také posilovač řízení servotronic, který mění posilový účinek v závislosti na rychlosti jízdy.
Nároční zákazníci si mohou objednat adaptivní pneumatické pérování kol, kombinující vzduchové vzpěry kol a elektronicky řízený systém tlumení. Pneumatické pérování umožňuje nastavení tří různých charakteristik podvozku – od vysloveně sportovního až po mimořádně komfortní. Nastavování se provádí prostřednictvím rozhraní MMI. V automatickém režimu práce sníží pneumatické zavěšení světlou výšku vozu při překročení rychlosti 120 km/h o 15 mm, pokud rychlost poklesne pod 70 km/h, nastaví se světlá výška na původní hodnotu. O 15 mm nižší světlá výška se nastavuje trvale při aktivaci režimu „dynamic“. Naopak na špatných komunikacích může řidič pomocí režimu „lift“ zvýšit světlou výškou
o 15 mm, které se však vrátí na svoji standardní úroveň při překročení rychlosti 100 km/h.
Nové Audi A6 Avant může být na přání vybaveno nejmodernějším adaptivním tempomatem, který samočinně prostřednictvím radaru udržuje bezpečný odstup od vpředu jedoucích vozidel – vůbec poprvé je tento prvek, který výrazně zvyšuje bezpečnost především dálničních jízd, použit v kombinaci s manuální převodovkou. Adaptivní tempomat je funkční v rozsahu rychlosti 30 km/h až 200 km/h.
Na bezpečnost myslí nové Audi A6 Avant také standardní montáží stabilizačního systému ESP poslední generace, který nyní zabraňuje např. i nebezpečnému rozkývání taženého přívěsu. Další novinkou je aktivace výstražného osvětlení při kritickém brždění, které včas varuje vzadu jedoucí řidiče. Komfort cestování zvyšuje celá řada vyspělých prvků, mezi kterými hraje hlavní roli sériově montovaná dvouzónová automatická klimatizace.
Na tuzemském trhu se nové Audi A6 Avant objeví v druhém čtvrtletí příštího roku.
Autor: Petr Broža
Zdroj: Autorevue
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz