Pojišťovny prý neplní informační povinnosti, které ukládá zákon
Tuzemské pojišťovny neplní vůči
klientům své informační povinnosti, které jim nařizuje nový zákon
o pojišťovnictví. Vyplývá to z testu, který provedl finanční
server Penize.cz na přepážkách sedmi tuzemských pojišťoven.
Reakce pojišťoven ČTK shání.
Nový zákon začal platit 1. května a podrobně definuje skutečnosti, které musí pojišťovna sdělit klientovi před
uzavřením smlouvy o pojištění osob. Podle Peníze.cz však žádná z testovaných pojišťoven neposkytla zákonem stanovené informace. Pojišťovací poradci bez problémů odpověděli pouze na základní informace o nabízeném pojištění.
"V informování klientů nejhůře dopadly Aviva a Pojišťovna České spořitelny, u kterých nebyly na přepážce poskytnuty informace vůbec nebo skoro vůbec v pěti z devíti testovaných kritérií," uvedl ředitel Peníze.cz Tomáš Prouza.
Ještě před podpisem smlouvy musí pojišťovny podle nového zákona seznámit klienta například s částkou, kterou obdrží při vypovězení smlouvy. Zástupci pojišťoven by měli rovněž informovat o daňových úlevách či o možnosti odstoupení od smlouvy.
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz