
Partnerem sekce Veřejné zakázky je advokátní kancelář MT Legal. Kancelář MT Legal je držitelem ocenění "Právnická firma roku 2020, 2018, 2015 a 2014" pro oblast Veřejných zakázek a "Právnická firma roku 2012" v kategorii Regionální kancelář.
Partnerem sekce Veřejné zakázky je advokátní kancelář MT Legal. Kancelář MT Legal je držitelem ocenění "Právnická firma roku 2020, 2018, 2015 a 2014" pro oblast Veřejných zakázek a "Právnická firma roku 2012" v kategorii Regionální kancelář.
Dne 27.11.2013 Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky schválila čtyři zákonná opatření senátu. Toto její usnesení bylo poslední podmínkou pro to, aby se tato opatření stala trvalou součástí právního řádu. Pozornost nejen odborné veřejnosti se soustředila zejména na daňová zákonná opatření, která souvisela s rekodifikací soukromého práva.
V zadávacím řízení dle zákona 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, v platném znění, (dále jen „ZVZ“) mohou nikoliv výjimečně nastat situace, kdy zadavatel, ať již na základě námitek či z vlastního podnětu, musí revidovat posouzení kvalifikace některého dodavatele či dodavatelů, protože se při tomto postupu dopustil porušení zákona. Zadavatel má…
Zákon 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, (dále jen „ZVZ“) stanoví několik způsobů, jimiž může uchazeč prokázat splnění kvalifikace, a to:
eFocus
JUDr. Ing. Jiří Nováček, náměstek ministra a Mgr. Pavel Herman, předseda a místopředseda expertní skupiny MMR, v rozhovoru o metodických pokynech k zákonu o veřejných zakázkách (zákon, ZVZ) i úkolech, které skupinu ještě čekají.
Dne 14. 3. 2013 nabylo právní moci prvostupňové rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „ÚOHS“) č.j. ÚOHS-S229/2012/VZ-3516/2013/512/MVy ze dne 25. 2. 2013 (dále jen „rozhodnutí“). ÚOHS v daném rozhodnutí posuzoval, mimo jiné, přiměřenost délky lhůty pro podání nabídek v zadávacím řízení na nadlimitní veřejnou zakázku na…
S účinností od 1. dubna 2012 je nutné při zadávání veřejných zakázek respektovat novou zákonnou úpravu[1] prokazování kvalifikace v tzv. zjednodušeném podlimitním řízení[2]. Touto zvláštní úpravou zákonodárce založil určité schizma, kdy pravidla prokazování kvalifikace v oblasti podlimitních zakázek obsahují dvojí režim, a to v závislosti na druhu…
Při zadávání veřejných zakázek je běžnou a rozšířenou praxí zadavatelů stanovovat v zadávacích podmínkách požadavek na uvedení nabídkové ceny v členění nabídková cena bez daně z přidané hodnoty (dále jen „DPH“), sazba DPH, výše DPH a nabídková cena vč. DPH, a to i přesto, že zákon 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších…
Zákon 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách (dále jen „ZVZ“) umožňuje zadavateli v taxativně stanovených případech zadat veřejnou zakázku na základě jednacího řízení bez uveřejnění (dále jen „JŘBU“). JŘBU představuje zvláštní typ zadávacího řízení, kdy se neuplatní většina pravidel stanovených pro ostatní zadávací řízení (zadavatel např. není…
Na stránkách www.epravo.cz byl 17. června 2013 uveřejněn článek autorky, Mgr. Moniky Skálové[1], který se týká problematiky prokazování kvalifikace uchazečů ve zjednodušeném podlimitním řízení. Považujeme za důležité na některé závěry článku reagovat a uvést je na pravou míru.
První rok účinnosti novely zákona o veřejných zakázkách („ZVZ“), která byla provedena zákonem 55/2012 Sb. a měla mimo jiné zjednodušit pravidla pro prokazování kvalifikace v případě zjednodušených podlimitních řízení ukazuje, že ne každá snaha o snížení administrativní zátěže uchazečů má pouze kladné…
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) se v poslední době rozhodl důsledně zaměřit na postihování vzájemných dohod o ovlivňování nabídek mezi uchazeči o veřejnou zakázku (tzv. bid rigging). Důsledkem takových dohod je, že vítěz zakázky nevychází z konkurenčního boje mezi dodavateli, ale naopak z jejich koordinovaného jednání nebo…
Zadavatelé veřejných zakázek se nezřídka dopouští pochybení při zadávání veřejných zakázek. Taková pochybení, např. neuzavření smlouvy na plnění veřejné zakázky s dodavatelem, se kterým by jinak smlouva uzavřena být měla (nezákonné zrušení zadávacího řízení), mohou mít za následek vznik škody na straně dodavatele. Prakticky však k uplatňování…
Dne 23. 1. 2013 byl na portálu ww.epravo.cz uveřejněn příspěvek s názvem „K povinnosti uveřejnit zprávu zadavatele u zakázky malého rozsahu“.[1] Autor v něm vyslovuje obavu, že zákon 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZVZ“), nepodává jednoznačný výklad stran povinnosti zadavatele uveřejnit písemnou…
Zakázky malého rozsahu se musí řídit pouze § 6 zákona o veřejných zakázkách. Neplatí pro ně tedy taková omezení jako pro zakázky ve vyšších hodnotách a řízení je výrazně méně formální. Ohledně některých povinnosti zadavatele při zadávání zakázek malého rozsahu však panují důvodné pochybnosti.
Na úvod spolu s P.Šámalem připomeňme, že nejdůležitější funkcí trestního práva je ochrana společnosti před kriminalitou, a to především prostřednictvím postihu trestných činů, za které lze považovat výhradně ty protiprávní činy, které trestní zákoník označuje za trestné a jejichž znaky jsou uvedeny v tomto zákoníku (srov. § 13 odst. 1 TrZ). Dále…
Státní příspěvkové organizace jsou ve smyslu ustanovení § 2 odst. 2 písm. b) zákona 137/2006 Sb., zákon o veřejných zakázkách v platném znění, posuzovány jako veřejný zadavatel a pronájem prostor v jejich areálu tak mnohdy a priori bývá podřazen pod režim zákona o veřejných zakázkách. Skrze toto přesvědčení pak nastupuje výběr dodavatele dle…
Zákon 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách (dále jen ZVZ), stanovuje v § 53 odst. 1 písm. a) a b) povinnost beztrestnosti u určitých trestných činů, zjednodušeně řečeno těch, které nějak souvisí s podnikáním. Přesný obsah tohoto ustanovení však není a nemá být podstatou tohoto článku. Chtěl bych se v tuto chvíli zaměřit na jeden z evergreenů…
Novela 55/2012 Sb., která s účinností od 1. 4. 2012 mění a doplňuje zákon 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách (dále jen ZVZ), v platném znění, zavedla i mimo jiné změnu § 84 – Zrušení zadávacího řízení. Nově ustanovení § 84 odst. 1 písm. e) ZVZ stanovuje, že „Zadavatel zruší bez zbytečného odkladu zadávací řízení, pokud obdržel pouze jednu…
Anonymita, neboli utajení identity původců soutěžních návrhů, je jedním z klíčových pojmů právní úpravy soutěže o návrh. Její základní funkce spočívá v zajištění transparentního a nestranného hodnocení a eliminaci možnosti výběru nejvhodnějšího návrhu na základě jiných, než ryze odborných hledisek. Na druhou stranu tomu plně odpovídají potíže, s…
Jestliže odvolací soud na základě odvolání podaného dlužníkem proti usnesení insolvenčního soudu o zrušení schváleného oddlužení a (současně) o zastavení insolvenčního...
Jednočinný souběh zvlášť závažných zločinů těžkého ublížení na zdraví podle § 145 odst. 1, odst. 2 písm. g) tr. zákoníku a násilí proti úřední osobě podle § 325 odst. 1...
Náklady na zajištění náhradního vozidla lze podle konkrétních okolností pokládat za účelně vynaložené i v případě, že náhradní vozidlo bylo poškozeným použito k jízdě jen po...
Je-li dán některý z důvodů nutné obhajoby podle § 36a odst. 2 písm. a) až d) tr. ř., musí mít obviněný obhájce již od počátku řízení o návrhu na povolení obnovy řízení,...
Účelem zákona č. 301/2020 Sb. bylo zajistit poskytovateli zdravotních služeb kompenzaci zvýšených personálních nákladů a zabránit tak propouštění zdravotníků a snižování...
Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.
Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.
Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.
Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.