epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné
    4. 4. 2016
    ID: 100797upozornění pro uživatele

    Zákon o registru smluv – základy a východiska

    Zákon o registru smluv poměrně zásadním způsobem mění pravidla hry, pokud jde o povinnost uveřejňovat smlouvy, jejichž stranou jsou veřejné subjekty. Tento článek poskytne základní orientaci v právní úpravě a nastíní východiska praktické aplikace nového zákona.


    Bříza & Trubač, s.r.o., advokátní kancelář


    Přijetí zákona 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv) (dále jen „ZRS“ nebo
    Reklama
    Nemáte ještě registraci na epravo.cz?

    Registrujte se, získejte řadu výhod a jako dárek Vám zašleme aktuální online kurz na využití umělé inteligence v praxi.

    REGISTROVAT ZDE
    „zákon“), je možné v některých ohledech považovat za revoluci. Jedná se o právní normu, po které volaly mnohé organizace a hnutí požadující vyšší transparentnost a nastavení jasných pravidel pro uveřejňování smluv uzavřených státem a dalšími veřejnými subjekty; po četných odkladech přijetí zákona a mnohých změnách původní předlohy se zdá, že jejich přání nakonec byla (s některými výjimkami) vyslyšena. Níže odpovíme na základní otázky, které jsou se zákonem spojeny, a přiblížíme, jak bude zákon v praxi aplikován.

    Reklama
    Rozvod s mezinárodním prvkem (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    Rozvod s mezinárodním prvkem (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    17.6.2025 09:003 975 Kč s DPH
    3 285 Kč bez DPH

    Koupit

    Odkdy bude zákon účinný?

    Účinnost zákona byla stanovena na 1. 7. 2016; na smlouvy uzavřené od tohoto dne se tedy bude vztahovat povinnost uveřejnění v registru smluv. Nicméně podle § 9 ZRS se sankce za neuveřejnění smlouvy uplatní teprve pro smlouvy uzavřené od 1. 7. 2017. Stejného dne také nabývají účinnosti ustanovení o sankcích za neuveřejnění smlouvy. Byť tedy již od 1. 7. 2016 bude platit povinnost uveřejňovat smlouvy v registru smluv, reálná sankce za jejich neuveřejnění hrozí až od 1. 7. 2017, a to pro smlouvy uzavřené rovněž od 1. 7. 2017. Smlouvy uzavřené v období 1. 7. 2016 – 30. 6. 2017 tedy sice musí být do registru smluv vkládány, ovšem v případě nesplnění této povinnosti nehrozí za jejich nevložení sankce.

    Na jaké dokumenty se povinnost uveřejnění vztahuje?

    Prostřednictvím registru smluv se povinně uveřejňuje především soukromoprávní smlouva, jejíž stranou je mimo jiné Česká republika, územní samosprávný celek, veřejná vysoká škola, státní podnik nebo národní podnik, zdravotní pojišťovna, Česká televize a Český rozhlas či další právnické osoby, ve kterých má stát nebo územní samosprávný celek většinovou majetkovou účast.[1] Oproti původnímu návrhu zákona[2] pak nebyla zakotvena povinnost mimo samotné smlouvy uveřejnit i objednávky a faktury. Zákon se však kromě soukromoprávních smluv bude týkat i uveřejňování smluv o poskytnutí dotace a návratné finanční výpomoci.

    Do registru smluv může smlouvu vložit buďto subjekt uvedený v předchozím odstavci, nebo druhá strana smlouvy. Je tedy na dohodě stran, která z nich předá smlouvu k uveřejnění v registru.[3]

    Povinnost uveřejnění smlouvy by se měla vztahovat na všechny smlouvy, na jejichž poskytnutí již nyní je nárok na základě žádosti podané dle zák. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“). Předkladatelé návrhu zákona pak uváděli, že přínosem zákona bude výrazně nižší administrativní náročnost uveřejnění smlouvy, než je tomu nyní v režimu žádosti o poskytnutí informace podle InfZ.[4]

    Naopak v zásadě není nutné uveřejňovat smlouvy uzavřené s fyzickými osobami mimo rámec jejich podnikatelské činnosti, tedy například smlouvy pracovní; povinnost uveřejnění však platí pro ty smlouvy, na jejichž základě by se převáděly nemovité věci – zde je totiž požadavek na řádnou veřejnou kontrolu takové transakce silnější, protože vytváří korupční potenciál.

    Jak se smlouva v registru uveřejňuje? Je možné některé smlouvy či části smlouvy neuveřejnit?

    Povinnost uveřejnit smlouvu je splněna vložením obsahu smlouvy v textové podobě do registru smluv. Smlouva se tedy nebude skenovat, ale pověřený pracovník bude postupovat tak, že k uveřejnění vloží poslední wordovskou verzi smlouvy bez podpisů smluvních stran, a to na elektronickém formuláři podaném do datové schránky Ministerstva vnitra zřízené zvláště pro tento účel.[5] Pokud by nedopatřením nebylo do registru vloženo finální znění smlouvy, je možné v průběhu tříměsíční lhůty ode dne uzavření smlouvy původně vložené znění nahradit jiným, opraveným. Stejně tak je stanovena lhůta pro provedení opravy v délce 30 dnů ode dne, kdy se povinná osoba dozvěděla o tom, že neuveřejnění části smlouvy nebylo souladné se zákonem, pokud do té doby byla v dobré víře, že tomu tak bylo; v těchto případech zákon předmětnou smlouvu nepostihuje sankcí neplatnosti (viz dále).[6]

    Zjevné chyby v psaní a překlepy pak bude možné opravit i po uplynutí tříměsíční lhůty ode dne uzavření smlouvy.[7]

    Smlouva se nepovažuje za uveřejněnou, pokud neobsahuje (i) identifikaci smluvních stran, (ii) vymezení předmětu smlouvy, (iii) cenu či hodnotu předmětu smlouvy a (iv) datum uzavření smlouvy.[8] Uveřejnění smlouvy se zcela začerněným textem by tedy podle ZRS nepředstavovalo platné uveřejnění a na takovou smlouvu by se pohlíželo, jako by uveřejněna nebyla.

    Výjimku představuje například začernění takových údajů, které představují obchodní tajemství;[9] ve smlouvě by však měla být ustanovení týkající se obchodního tajemství výslovně jako obchodní tajemství označena. Je také třeba dbát na to, aby informace splňovala definici obchodního tajemství dle obecně závazných předpisů.[10]

    Začernění více údajů, než kolik je nutné minimum tvořící obchodní tajemství, však ZRS nesankcionuje neplatností smlouvy a umožňuje na základě rozhodnutí soudu nebo nadřízeného orgánu tyto údaje do rejstříku smluv ex post doplnit („odčernit“ nedůvěrnou část textu smlouvy). Pro provedení nápravy je stanovena lhůta 30 dnů ode dne, kdy povinnému subjektu bylo doručeno takové rozhodnutí.[11]

    Zákon obecně rozlišuje dvě výjimky z povinnosti uveřejnění - výluku pro uveřejnění samotné smlouvy a pro uveřejnění některých dílčích informací (metadat) uvedených ve smlouvě.

    Pokud jde o výjimku z uveřejňování smluv, resp. doprovodných dokumentů jako takových, v registru smluv se neuveřejňuje kromě smluv s fyzickými osobami uzavřených mimo jejich podnikatelskou činnost například ani technická předloha, výkres nebo projektová dokumentace, smlouva týkající se zpravodajských služeb či související se zajišťováním obrany nebo bezpečnosti České republiky, smlouva s místem plnění mimo Českou republiku, smlouva uzavřená akciovou společností, jejíž cenné papíry se obchodují na regulovaném trhu a v níž stát drží většinovou majetkovou účast (např. tedy smlouvy, jejichž strnou je společnost ČEZ, a.s.), nebo smlouva, u níž hodnota plnění nepřesahuje 50.000,- Kč bez DPH.[12]

    Z povinnosti uveřejňovat dílčí informace (nikoli však smlouvy jako takové) dle ZRS jsou vyňaty informace, které nelze poskytnout podle InfZ. Do této kategorie by tak patřily především utajované informace,[13] obchodní tajemství (k němu podrobněji viz výše), informace o majetkových poměrech osoby, která není povinna poskytovat informace dle InfZ,[14] dále nové informace vzniklé při rozhodovacím procesu povinného subjektu do doby, než je vydáno rozhodnutí, informace poskytnuté NATO či EU chráněné v zájmu bezpečnosti státu, informace týkající se autorského práva, informace získané při plnění kontrolní nebo dohledové činnosti, informace ohledně trestního řízení či rozhodovací činnosti soudů, některé informace týkající se kybernetické bezpečnosti atp.[15]

    Kromě toho také některé subjekty[16] nejsou povinny uveřejnit ani údaje o identifikaci smluvních stran a/nebo o hodnotu plnění smlouvy, pokud jsou tyto údaje obchodním tajemstvím.[17]

    Jaké jsou sankce za neuveřejnění smlouvy v registru?

    Smlouva, která podle ZRS měla být uveřejněna, nabývá účinnosti (tedy je podle ní možné plnit) nejdříve jejím uveřejněním v registru smluv. Pokud pak k uveřejnění nedojde ani ve lhůtě 3 měsíců ode dne uzavření smlouvy, je smlouva od počátku neplatná (hledí se na ni, jako by nebyla vůbec uzavřena). Bylo-li na základě takové smlouvy plněno, jsou si smluvní strany povinny podle zásad o bezdůvodném obohacení navzájem vydat, co již na základě neplatné smlouvy splnily.[18]

    Účinnosti bez ohledu na uveřejnění v registru smluv nabývá smlouva uzavřená k odvrácení nebo zmírnění bezprostředně hrozící újmy vzniklé na základě mimořádné události ohrožující životy, zdraví nebo majetek; i tuto smlouvu však je nutné ve stanovené lhůtě uveřejnit.[19] Podle této smlouvy tedy je možné plnit již ode dne jejího uzavření, nicméně to nic nemění na povinnosti ji ve stanovené tříměsíční lhůtě uveřejnit v registru smluv.

    Je nutné smlouvu uveřejnit podle všech právních předpisů, které tuto povinnost ukládají?

    V případě, že smlouva byla uveřejněna v režimu ZRS, není již nutné ji opětovně uveřejňovat podle ustanovení některých dalších zákonů, z nichž tato povinnost může plynout.[20] To se týká přesně vymezených smluv, jež by jinak měly být uveřejněny dle zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů,[21] zákona o podpoře výzkumu, experimentálního vývoje a inovací,[22] koncesního zákona[23] či zákona o kolektivním vyjednávání.[24]

    Uveřejněním podle zák. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZVZ“), však není splněna povinnost k uveřejnění smlouvy dle ZRS; naopak povinnost uveřejnit smlouvu v režimu podle ZVZ je splněna uveřejněním podle ZRS.[25] Na rozdíl od ZVZ je však podle ZRS nutné uveřejňovat v registru smluv nejen smlouvy týkající se veřejných zakázek, ale rovněž další smlouvy jako jsou smlouvy darovací či nájemní.[26] Tím se povinnost uveřejňování smluv oproti ZVZ rozšiřuje. Na stejném principu pak podle všeho (avšak samozřejmě s přihlédnutím k možným pozměňovacím návrhům přijatým v průběhu legislativního procesu) měl být vystavěn i nový zákon o zadávání veřejných zakázek.[27]


    JUDr. Filip Gantner

    JUDr. Filip Gantner
    ,
    advokátní koncipient
    zapsaný mediátor,
    zprostředkovatel jmenovaný Ministerstvem kultury


    Bříza & Trubač, s.r.o., advokátní kancelář

    Jánský Vršek 311/6
    118 00 Praha 1

    Tel.:    +420 777 60 11 14
    e-mail: info@brizatrubac.cz


    --------------------------------------------
    [1] Úplný seznam těchto subjektů je uveden v § 2 odst. 1 zákona.
    [2] Srov. sněmovní tisk č. 42/0, dostupný na www, k dispozici >>> zde.  dostupný zde. Podle § 2 odst. 2 varianty 1 se v registru smluv povinně měla uveřejňovat i objednávka vystavená povinným subjektem a faktura, na jejímž základě povinný subjekt poskytl finanční plnění. Předkladatelé původního návrhu zákona však ve variantním znění navrhovali rovněž možnost, že objednávky a faktury nebudou do registru smluv vkládány.
    [3] Shodně srov. § 5 odst. 2 ZRS.
    [4] Srov. první stranu obecné části důvodové zprávy k ZRS.
    [5] Srov. § 5 odst. 3 ZRS.
    [6] Srov. § 7 odst. 2 písm. a) ZRS.
    [7] Srov. § 7 odst. 3 ZRS.
    [8] § 5 odst. 1, 5 ZRS.
    [9] Srov. § 3 odst. 1 ZRS ve spojení s § 9 odst. 1 InfZ.
    [10] K tomu § 504 zák. 89/2012 Sb., občanský zákoník –obchodní tajemství podle tohoto ustanovení tvoří konkurenčně významné, určitelné, ocenitelné a v příslušných obchodních kruzích běžně nedostupné skutečnosti, které souvisejí se závodem a jejichž vlastník zajišťuje ve svém zájmu odpovídajícím způsobem jejich utajení.
    [11] § 7 odst. 2 písm. b) ZRS.
    [12] Úplný výčet smluv nepodléhajících uveřejnění je uveden v § 3 odst. 2 zákona.
    [13] § 7 InfZ.
    [14] § 10 InfZ.
    [15] Podrobně jsou výjimky z poskytování dílčích informací upraveny v § 11 InfZ.
    [16] Jedná se například o veřejnou vysokou školu, státní podnik nebo národní podnik, zdravotní pojišťovnu nebo právnickou osobu, v níž má stát nebo územní samosprávný celek většinovou majetkovou účast.
    [17] § 5 odst. 6 ZRS. Obchodním tajemstvím by pak mohla být například cenová kalkulace, technické řešení předmětu smlouvy (výkresy, dokumentace), seznamy zákazníků, nákupní prameny, obchodní plány, zvláštní výrobní metody, nepatentované vynálezy a podobně.
    [18] § 6 odst. 1, § 7 odst. 1 ZRS.
    [19] § 6 odst. 2 ZRS.
    [20] Tyto zákony jsou taxativně vymezeny v § 8 odst. 5 ZRS.
    [21] Zák. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů.
    [22] Zák. 130/2002 Sb., o podpoře výzkumu, experimentálního vývoje a inovací z veřejných prostředků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
    [23] Zák. 139/2006 Sb., o koncesních smlouvách a koncesním řízení, ve znění pozdějších předpisů.
    [24] Zák. 2/1991 Sb., o kolektivním vyjednávání, ve znění pozdějších předpisů.
    [25] Srov. § 8 odst. 4 ZRS.
    [26] K tomu srov. obecnou část důvodové zprávy k návrhu ZRS rozeslaného jako sněmovní tisk č. 42/0.
    [27] Vládní návrh zákona o zadávání veřejných zakázek byl rozeslán poslancům coby tisk č. 637/0; podrobnosti o legislativním procesu je možné najít - dostupné na www, k dispozici >>> zde.

    [*] Článek byl aktualizován dne 13. 6. 2016.

    © EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz

    JUDr. Filip Gantner ( Bříza & Trubač )
    4. 4. 2016

    Poslat článek emailem

    *) povinné položky

    Další články:

    • Zákaz změny k horšímu (reformace in peius) se neuplatní u nákladových výroků
    • Outsourcing ICT služeb dle nařízení DORA
    • Zápis zániku vozidla bez doložení ekologické likvidace prostřednictvím řízení o přestupku
    • Kombinovaná stavba opěrné zdi a oplocení bez povolení stavebního úřadu
    • Bezdlužnost poskytovatele sociálních služeb po 1. 3. 2025
    • Veřejné právo a obecní zřízení: Výbory zastupitelstva obce a jejich „funkční období“
    • Správní právo: Vznik a zánik mandátu člena zastupitelstva kraje
    • K (ne)použitelnosti kamerového záznamu pořízeného policejním orgánem v trestním řízení jako důkazu v řízení správním
    • Pochybení NSS – zásadní precedens v oblasti elektronické komunikace
    • Rozvod manželství a úprava poměrů nezletilého dítěte pro dobu rozvodu
    • Změna podmínek nabývání českého občanství pro ruské občany v souvislosti s Lex Ukrajina VII

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 17.06.2025Rozvod s mezinárodním prvkem (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    • 17.06.2025Bitcoin jako součást finanční strategie společnosti (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    • 20.06.2025Nový stavební zákon – aktuální judikatura (online - živé vysílání) - 20.6.2025
    • 24.06.2025Změny v aktuální rozhodovací praxi ÚOHS - pro zadavatele - PRAKTICKY! (online - živé vysílání) - 24.6.2025
    • 24.06.2025Flexibilní pracovní doba – Ne vždy musí zaměstnanci pracovat ve standardních pevných či pravidelných směnách! (online - živé vysílání) - 24.6.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Státní zaměstnanci a úředníci v byznysu: Flexinovela bourá hranice a otevírá dveře do podnikatelských orgánů
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • K jednomu z výkladových úskalí na úseku regulace slev
    • Byznys a paragrafy, díl 11.: Pracovněprávní nástrahy (nejen) léta pro zaměstnavatele
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Student je spotřebitel: ÚS redefinoval smluvní vztahy se soukromými VŠ
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • K jednomu z výkladových úskalí na úseku regulace slev
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • 10 otázek pro ... Filipa Seiferta
    • Státní zaměstnanci a úředníci v byznysu: Flexinovela bourá hranice a otevírá dveře do podnikatelských orgánů
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Zákaz doložek mlčenlivosti o mzdě, zrušení povinných vstupní lékařských prohlídek u nerizikových prací a navýšení podpory v nezaměstnanosti aneb flexinovela zákoníku práce není jen o změnách ve zkušební či výpovědní době
    • Výpověď z pracovního poměru z důvodu neomluveného zameškání jedné směny
    • Provozovatel e-shopu Rohlik.cz uspěl u NSS: Případ údajného švarcsystému musí soud posoudit znovu!
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Posouzení intenzity porušení pracovních povinností zaměstnance – komentář k rozhodnutí Nejvyššího soudu České republiky
    • Vexatorní podání jako neodvratitelný důsledek rozvoje AI
    • 10 otázek pro ... Lukáše Rezka

    Soudní rozhodnutí

    Majetková podstata

    V řízení o určení neúčinnosti smlouvy, kterou dlužník uzavřel s dalšími osobami, není insolvenční správce oprávněn ani povinen podat odpůrčí žalobu proti těmto osobám jen...

    Osvobození od placení zbytku dluhů (exkluzivně pro předplatitele)

    Pohledávka věřitele vůči (insolvenčnímu) dlužníku, na kterou se vztahuje rozhodnutí insolvenčního soudu o přiznání osvobození od placení zbytku pohledávek, vydané podle § 414...

    Ověření podpisu advokátem (exkluzivně pro předplatitele)

    Je-li prohlášení o pravosti podpisu jiné osoby učiněno advokátem a má-li všechny náležitosti stanovené § 25a odst. 2 zákona o advokacii, nahrazuje takové prohlášení úřední...

    Pohledávka vyloučená z uspokojení (exkluzivně pro předplatitele)

    Příspěvek do garančního fondu dle § 4 odst. 1 zákona  č. 168/1999 Sb. nemá charakter mimosmluvní sankce postihující majetek dlužníka (ve smyslu § 170 písm. d/ insolvenčního...

    Škoda a identifikace poškozeného (exkluzivně pro předplatitele)

    Reflexní škoda je odvozená od škody vzniklé na majetku obchodní společnosti, tudíž existence škody na majetku společníka či akcionáře je závislá na existenci škody na majetku...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.