epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    NAŘÍZENÍ VLÁDY ze dne 13. dubna 2005 o stanovení některých podmínek poskytování národních doplňkových plateb k přímým podporám pro rok 2005

    Sbírka:  145/2005 | Částka:  53/2005
    19.4.2005

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    145

    NAŘÍZENÍ VLÁDY
    ze dne 13. dubna 2005
    o stanovení některých podmínek poskytování národních doplňkových plateb
    k přímým podporám pro rok 2005






          Vláda nařizuje podle § 2b odst. 2 zákona č. 252/1997 Sb., o zemědělství, ve znění zákona č. 85/2004 Sb., (dále jen ,,zákon") a k provedení zákona č. 256/2000 Sb., o Státním zemědělském intervenčním fondu a o změně některých zákonů (zákon o Státním zemědělském intervenčním fondu), ve znění zákona č. 128/2003 Sb., zákona č. 41/2004 Sb., zákona č. 85/2004 Sb., zákona č. 237/2004 Sb. a zákona č. 482/2004 Sb.:

    § 1

    Předmět úpravy

          Toto nařízení1) upravuje v návaznosti na přímo použitelné předpisy Evropských společenství2) (dále jen ,,předpisy Evropských společenství") některé podmínky poskytování národních doplňkových plateb (dále jen ,,platba") k přímým podporám pro rok 2005 Státním zemědělským intervenčním fondem3) (dále jen ,,Fond") jako dotaci k výsledkům hospodaření v sektorech
    a)
    pěstování lnu na vlákno na zemědělské půdě vedené v evidenci využití zemědělské půdy podle uživatelských vztahů (dále jen ,,evidence") (§ 3a až 3i zákona) jako druh zemědělské kultury orná půda,
    b)
    pěstování chmele na zemědělské půdě vedené v evidenci jako druh zemědělské kultury chmelnice (§ 3i zákona),
    c)
    chov skotu, ovcí, popřípadě koz (dále jen ,,přežvýkavci") na hospodářství registrovaném v ústřední evidenci podle plemenářského zákona4),
    d)
    pěstování plodin uvedených v příloze č. 1 k tomuto nařízení na druhu zemědělské kultury orná půda (§ 3i zákona) vedené v evidenci (§ 3a až 3h zákona).

    Platba na pěstování lnu na vlákno

    § 2

          Žadatelem o platbu na pěstování lnu na vlákno je fyzická nebo právnická osoba, obhospodařující zemědělskou půdu, která je na ni vedena v evidenci a pěstuje na ní len na vlákno na výměře nejméně 1 ha.

    § 3

          (1)  Žádost o platbu na pěstování lnu na vlákno se podává Fondu na jím vydaném formuláři do 15. května 2005.

          (2)  Součástí žádosti o platbu na pěstování lnu na vlákno je
    a)
    seznam půdních bloků, popřípadě dílů půdních bloků (§ 3a zákona) žadatele o platbu na pěstování lnu na vlákno osetých žadatelem o platbu na pěs-tování lnu na vlákno, včetně jejich výměr a za-kreslení v mapě půdních bloků, popřípadě dílů půdních bloků v měřítku 1 : 10 000 nebo podrobnějším,
    b)
    prohlášení s úředně ověřeným podpisem žadatele na formuláři vydaném Fondem o použití uznané-ho osiva5) odrůd uvedených v předpise Evropských společenství6), doložené daňovým dokladem o nákupu uznaného osiva5) nebo jeho úředně ověřenou kopií, a uznávacím listem5) nebo jeho úředně ověřenou kopií anebo rozhodnutím o uznání osiva5) nebo jeho úředně ověřenou kopií, nebo dokladem o uznání osiva vydaného v jiném členském státě Evropské unie5) nebo jeho úředně ověřenou kopií, popřípadě certifikátem ISTA u osiv z dovozu ze třetích zemí5) nebo jeho úředně ověřenou kopií,
    c)
    smlouva žadatele o platbu na pěstování lnu na vlákno nebo její úředně ověřená kopie o odbytu stonku lnu uzavřená s prvním zpracovatelem schváleným Fondem podle zvláštního právního předpisu7).

    § 4

          Fond poskytne žadateli platbu na pěstování lnu na vlákno na zemědělskou půdu, která je
    a)
    v evidenci vedena na žadatele,
    b)
    v evidenci vedena jako způsobilá k poskytnutí platby8),
    c)
    zemědělsky obhospodařována žadatelem nejméně po dobu od 1. května 2005 do 31. srpna 2005 a je na ní pěstován len na vlákno.

    Platba na pěstování chmele

    § 5

          Žadatelem o platbu na pěstování chmele je fyzická nebo právnická osoba, obhospodařující zemědělskou půdu, která je na ni vedena v evidenci jako druh zemědělské kultury chmelnice (§ 3i zákona) o výměře nejméně 1 ha.

    § 6

          (1)  Žádost o platbu na pěstování chmele se po-dává Fondu na jím vydaném formuláři do 15. května 2005.

          (2)  Součástí žádosti o platbu na pěstování chmele je seznam půdních bloků, popřípadě dílů půdních bloků (§ 3a zákona), na nichž žadatel pěstuje chmel a které jsou vedeny v evidenci jako druh zemědělské kultury chmelnice (§ 3i zákona), včetně jejich výměr a zakreslení v mapě půdních bloků, popřípadě dílů půdních bloků v měřítku 1 : 10 000 nebo podrobnějším.

    § 7

          Fond poskytne žadateli platbu na pěstování chmele na zemědělskou půdu, která je
    a)
    v evidenci vedena na žadatele jako druh zemědělské kultury chmelnice (§ 3i zákona),
    b)
    v evidenci vedena jako způsobilá k poskytnutí platby8),
    c)
    zemědělsky obhospodařována žadatelem nejméně po dobu od 1. května 2005 do 31. srpna 2005 a je na ní pěstován chmel.

    Platba na chov přežvýkavců

    § 8

          Žadatelem o platbu na chov přežvýkavců je fyzická nebo právnická osoba, která
    a)
    chová přežvýkavce na hospodářství registrovaném v ústřední evidenci podle plemenářského zákona4),
    b)
    pěstuje na obhospodařované zemědělské půdě, která je na žadatele vedena v evidenci jako druh zemědělské kultury orná půda, popřípadě jako travní porost (§ 3i zákona), na minimální výměře 1 ha plodiny uvedené v příloze č. 2 k tomuto nařízení, použité v průběhu kalendářního roku jako krmivo pro chov přežvýkavců, s výjimkou plodin určených ke zpracování na sušená krmiva v rámci společné organizace trhu se sušenými krmivy9) (dále jen ,,krmné plodiny").

    § 9

          (1)  Žádost o platbu na chov přežvýkavců se podává Fondu na jím vydaném formuláři do 15. května 2005.

          (2)  Součástí žádosti o platbu na chov přežvýkavců je seznam půdních bloků, popřípadě dílů půdních bloků (§ 3a zákona), na kterých žadatel pěstuje krmné plodiny, včetně uvedení souhrnné výměry plochy krmných plodin na jednotlivém půdním bloku, popřípadě dílu půdního bloku a vyznačení plochy krmných plodin v mapě půdních bloků, popřípadě dílů půdních bloků v měřítku 1 : 10 000 nebo podrobnějším.

          (3)  Žadatel doloží Fondu do 30. září 2005 doklad nebo jeho úředně ověřenou kopii z ústřední evidence podle plemenářského zákona4) prokazující stav chovu přežvýkavců žadatele ke dni 31. července 2005, včetně identifikačních čísel přežvýkavců a data narození podle plemenářského zákona4) a výpočet velkých dobytčích jednotek10).

    § 10

          (1)  Fond poskytne žadateli platbu na chov přežvýkavců na celkový počet velkých dobytčích jednotek10), stanovených podle počtu chovaných přežvýkavců ke dni 31. července 2005, přičemž nejnižší počet pro poskytnutí platby jsou 2 velké dobytčí jednotky10). Přepočítávací koeficienty ke stanovení počtu velkých dobytčích jednotek10) k platbě na chov přežvýkavců jsou uvedeny v příloze č. 3 k tomuto nařízení.

          (2)  Platba na chov přežvýkavců se žadateli poskytne, pokud intenzita10) chovu přežvýkavců žadatele přepočtená na výměru krmných plodin, kterou uvedl žadatel v žádosti, je nižší nebo rovna 1,8 velké dobytčí jednotky10) na 1 hektar.

          (3)  Ustanovení odstavce 2 se nepoužije pro žadatele, pokud počet chovaných přežvýkavců v přepočtu na velké dobytčí jednotky10) ke dni 31. července 2005 je nižší nebo roven 15 velkým dobytčím jednotkám10).

    Platba na pěstování plodin na orné půdě

    § 11

          Žadatelem o platbu na pěstování plodin uvedených v příloze č. 1 k tomuto nařízení na orné půdě (dále jen ,,platba na pěstování plodin na orné půdě") je fyzická nebo právnická osoba, obhospodařující zemědělskou půdu, která je na ni vedena v evidenci jako druh zemědělské kultury orná půda (§ 3i zákona) o výměře nejméně 1 ha, s výjimkou orné půdy, na které
    a)
    je pěstován len na vlákno podle § 2 až 4,
    b)
    jsou pěstovány krmné plodiny podle § 8 až 10,
    c)
    jsou pěstovány plodiny určené ke zpracování na sušená krmiva v rámci společné organizace se sušenými krmivy9).
    § 12

          (1)  Žádost o platbu na pěstování plodin na orné půdě se podává Fondu na jím vydaném formuláři do 15. května 2005.

          (2)  Součástí žádosti o platbu na pěstování plodin na orné půdě je seznam půdních bloků, popřípadě dílů půdních bloků (§ 3a zákona), na kterých žadatel pěs-tuje plodiny uvedené v příloze č. 1 k tomuto nařízení, včetně uvedení souhrnné výměry plochy plodin uvedených v příloze č. 1 k tomuto nařízení na jednotlivém půdním bloku, popřípadě dílu půdního bloku a vyznačení plochy plodin uvedených v příloze č. 1 tohoto nařízení v mapě půdních bloků, popřípadě dílů půdních bloků v měřítku 1 : 10 000 nebo podrobnějším.

          (3)  Součástí žádosti o platbu na pěstování plodin na orné půdě v případě, že žadatel pěstuje na orné půdě podle odstavce 1 geneticky modifikované odrůdy kukuřice seté11), je prohlášení s úředně ověřeným podpisem žadatele na formuláři vydaném Fondem
    a)
    o pěstování geneticky modifikované odrůdy kukuřice seté ve vzdálenosti minimálně 600 m od ze-mědělsky obhospodařované půdy, na které je pěs-tována kukuřice setá, která není geneticky modifikována, v režimu ekologického zemědělství podle zvláštního právního předpisu12) nebo ve vzdálenosti minimálně 300 m od zemědělsky obhospodařované půdy, na které je pěstována kukuřice setá, která není geneticky modifikována, v režimu ekologického zemědělství podle zvláštního právního předpisu12), pokud provede obsev geneticky modifikované odrůdy kukuřice seté nejméně 6 řádky kukuřice seté, která není geneticky modifikována,
    b)
    o pěstování geneticky modifikované odrůdy kukuřice seté ve vzdálenosti minimálně 100 m od zemědělsky obhospodařované půdy, na které je pěstována kukuřice setá, která není geneticky modifikována, nebo ve vzdálenosti minimálně 50 m od zemědělsky obhospodařované půdy, na které je pěstována kukuřice setá, která není geneticky modifikována, pokud provede obsev geneticky modifikované odrůdy kukuřice seté nejméně 6 řádky kukuřice seté, která není geneticky modifikována,
    c)
    o vyznačení obvodu pěstování geneticky modifikované odrůdy kukuřice seté na půdním bloku, popřípadě dílu půdního bloku, v terénu rozpoznatelným způsobem.

          (4)  Součástí seznamu půdních bloků, popřípadě dílů půdních bloků podle odstavce 3 písm. b) v případě, že žadatel pěstuje na orné půdě podle odstavce 1 geneticky modifikované odrůdy kukuřice seté11), je zakreslení pěstování geneticky modifikované odrůdy kukuřice seté11) v mapě půdních bloků, popřípadě dílů půdních bloků v měřítku 1 : 10 000 nebo v měřítku podrobnějším.

    § 13

          Fond poskytne žadateli platbu na pěstování plodin na ornou půdu, která je
    a)
    v evidenci vedena na žadatele o platbu na pěstování plodin na orné půdě podle § 12 odst. 1 po dobu od 1. května 2005 do 31. srpna 2005,
    b)
    v evidenci vedena jako způsobilá k poskytnutí platby8),
    c)
    zemědělsky obhospodařována žadatelem podle podmínek pro pěstování plodin uvedených v příloze č. 4 k tomuto nařízení,
    d)
    zemědělsky obhospodařována žadatelem v průběhu kalendářního roku po celou dobu, po kterou je na žadatele vedena v evidenci.

    § 14

    Sazby plateb

          Sazby plateb podle § 2 až 10, popřípadě § 11 až 13, zveřejní Fond nejpozději do 30. listopadu 2005 způsobem umožňujícím dálkový přístup a nejméně v jednom deníku s celostátní působností způsobem stanoveným přímo použitelným předpisem Evropských společenství13).

    Poskytnutí platby

    § 15

          (1)  Doručí-li žadatel žádost o poskytnutí platby podle tohoto nařízení po stanovené lhůtě, avšak nejdéle do 25 kalendářních dnů po uplynutí této lhůty, přičemž ostatní podmínky stanovené tímto nařízením splní, Fond mu poskytne platbu sníženou o 1 % z celkové výše příslušné platby za každý pracovní den prodlení s předložením žádosti; doručí-li žadatel žádost o platbu až po uplynutí této prodloužené lhůty, Fond žádost o poskytnutí platby zamítne.

          (2)  Nebyla-li žadateli o platbu přiznána jednotná platba na plochu zemědělské půdy podle zvláštního právního předpisu14), Fond žadateli platbu podle tohoto nařízení neposkytne.

          (3)  Zjistí-li Fond, že výměra zemědělské půdy, u níž žadatel splnil podmínky pro poskytnutí platby, je ve skutečnosti nižší než výměra, kterou žadatel uvedl ve své žádosti o poskytnutí platby, a to
    a)
    o nejvýše 3 % včetně, Fond poskytne žadateli příslušnou platbu na skutečnou výměru zemědělské půdy, na níž tento žadatel splnil podmínky pro poskytnutí platby,
    b)
    o více než 3 % nejvýše o 20 % včetně, Fond poskytne žadateli příslušnou platbu na skutečnou výměru zemědělské půdy, na níž žadatel splnil podmínky pro poskytnutí platby, sníženou o výši platby odpovídající dvojnásobku výměry zemědělské půdy, u níž žadatel nesplnil podmínky pro poskytnutí platby.

          (4)  Zjistí-li Fond, že výměra zemědělské půdy, u níž žadatel o platbu podle tohoto nařízení splnil veškeré podmínky pro poskytnutí platby, je oproti výměře uvedené v žádosti o platbu nižší o více než 20 %, Fond příslušnou platbu žadateli neposkytne.

          (5)  Pokud jsou výměry zemědělské půdy, které příslušný žadatel uvedl v žádosti o poskytnutí více než jedné z plateb podle tohoto nařízení, tvořeny současně na jednom půdním bloku, popřípadě na jednom dílu půdního bloku, a zjistí-li Fond, že výměra zemědělské půdy, u níž žadatel splnil podmínky pro poskytnutí jedné z plateb, je ve skutečnosti nižší než výměra, kterou žadatel uvedl ve své žádosti o poskytnutí plateb, postupuje Fond podle odstavců 3 a 4 u všech plateb, na které byla podána žádost.

          (6)  Zjistí-li Fond, že počet velkých dobytčích jednotek10) přežvýkavců, chovaných žadatelem o platbu na chov přežvýkavců je ke dni 31. července 2005 nižší než počet velkých dobytčích jednotek10) přežvýkavců, na něž tento žadatel požádal o poskytnutí platby, a to
    a)
    o nejvýše 3 % včetně, poskytne Fond tomuto žadateli platbu na počet velkých dobytčích jednotek10) přežvýkavců chovaných tímto žadatelem ke dni 31. července 2005 zjištěný Fondem,
    b)
    o více než 3 % a nejvýše o 20 % včetně, Fond poskytne tomuto žadateli platbu připadající na Fondem zjištěný počet velkých dobytčích jednotek10) přežvýkavců chovaných tímto žadatelem ke dni 31. července 2005, snížený o výši platby odpovídající dvojnásobku rozdílu mezi počtem Fondem zjištěných velkých dobytčích jednotek10) přežvýkavců a počtem velkých dobytčích jednotek10) přežvýkavců, na něž žadatel požádal o poskytnutí platby.

          (7)  Jestliže Fond zjistí, že počet velkých dobytčích jednotek10) přežvýkavců, chovaných žadatelem o platbu na chov přežvýkavců je ke dni 31. července 2005 nižší o více než 20 % než počet velkých dobytčích jednotek10) přežvýkavců, na něž žadatel požádal o poskytnutí platby, Fond platbu na chov přežvýkavců tomuto žadateli neposkytne.

          (8)  Jestliže Fond zjistí, že žadatel podle § 12, který pěstuje geneticky modifikované odrůdy kukuřice seté, nevyznačil v terénu obvod pěstování geneticky modifikované odrůdy kukuřice seté na půdním bloku, popřípadě dílu půdního bloku, popřípadě jinak porušil podmínky, stanovené v § 12 odst. 3, Fond platbu podle § 12 na půdní blok, popřípadě díl půdního bloku, na kterém žadatel pěstuje geneticky modifikované odrůdy kukuřice seté, neposkytne.

          (9)  Jsou-li podmínky pro poskytnutí plateb podle tohoto nařízení splněny, Fond poskytne žadatelům příslušnou platbu, a to v období od 1. prosince 2005 do 30. června 2006.

    § 16

    Účinnost

          (1)  Toto nařízení nabývá účinnosti dnem jeho vyhlášení.

          (2)  Toto nařízení pozbývá účinnosti dnem 30. června 2006.




    Předseda vlády:


    JUDr. Gross v. r.





    Ministr zemědělství:


    Ing. Palas v. r.


    ––––––––––––––––––––
    1)
    Je vydáno k provedení a v mezích zákona, jehož obsah umožňuje provést úpravu v návaznosti na přímo použitelný předpis Evropských společenství nařízením vlády.
    2)
    Nařízení Rady (ES) č. 1782/2003 ze dne 29. září 2003, kterým se stanoví společná pravidla pro režimy přímých podpor v rámci společné zemědělské politiky a kterým se zavádějí některé režimy podpor pro zemědělce a kterým se mění nařízení (EHS) č. 2019/93, (ES) č. 1452/2001, (ES) č. 1453/2001, (ES) č. 1454/2001, (ES) č. 1868/94, (ES) č. 1251/1999, (ES) č. 1254/1999, (ES) č. 1673/2000, (EHS) č. 2358/71 a (ES) č. 2529/2001, v platném znění. Nařízení Komise (ES) č. 1973/2004 ze dne 29. října 2004, kterým se stanoví prováděcí pravidla k nařízení Rady (ES) č. 1782/2003 ohledně režimů podpor stanovených v hlavě IV a IVa tohoto nařízení a ohledně využití půdy vyjmuté pro pěstování surovin. Nařízení Komise (ES) č. 796/2004 ze dne 21. dubna 2004, kterým se stanoví prováděcí pravidla k podmíněnosti, odlišení a integrovanému administrativnímu a kontrolnímu systému uvedených v nařízení Rady (ES) č. 1782/2003, kterým se stanoví společná pravidla pro režimy přímých podpor v rámci společné zemědělské politiky a kterým se zavádějí některé režimy podpor pro zemědělce.
    3)
    Zákon č. 256/2000 Sb., o Státním zemědělském intervenčním fondu a o změně některých zákonů (zákon o Státním zemědělském intervenčním fondu), ve znění zákona č. 128/2003 Sb., zákona č. 41/2004 Sb., zákona č. 85/2004 Sb., zákona č. 237/2004 Sb. a zákona č. 482/2004 Sb.
    4)
    Zákon č. 154/2000 Sb., o šlechtění, plemenitbě a evidenci hospodářských zvířat a o změně některých souvisejících zákonů (plemenářský zákon), ve znění zákona č. 309/2002 Sb., zákona č. 162/2003 Sb. a zákona č. 282/2003 Sb.
    5)
    Zákon č. 219/2003 Sb., o uvádění do oběhu osiva a sadby pěstovaných rostlin a o změně některých zákonů (zákon o oběhu osiva a sadby). Vyhláška č. 175/2004 Sb., kterou se stanoví podrobnosti o uvádění do oběhu osiva a sadby pěstovaných rostlin.
    6)
    Příloha V nařízení Komise (ES) č. 1973/2004.
    7)
    Nařízení vlády č. 248/2004 Sb., o některých opatřeních k provádění společné organizace trhu se lnem a konopím pěstovanými na vlákno.
    8)
    Čl. 143b odst. 4 nařízení Rady (ES) č. 1782/2003.
    9)
    Nařízení Komise (ES) č. 796/2004, v platném znění. Nařízení vlády č. 204/2004 Sb., o stanovení bližších podmínek provádění společné organizace trhu se sušenými krmivy.
    10)
    Čl. 131 nařízení Rady (ES) č. 1782/2003.
    11)
    Zákon č. 219/2003 Sb.
    12)
    Zákon č. 242/2000 Sb., o ekologickém zemědělství a o změně zákona č. 368/1992 Sb., o správních poplatcích, ve znění zákona č. 320/2002 Sb.
    13)
    Čl. 143c nařízení Rady (ES) č. 1782/2003, v platném znění.
    14)
    Nařízení vlády č. 144/2005 Sb., o stanovení některých podmínek poskytování jednotné platby na plochu zemědělské půdy pro kalendářní roky 2005 a 2006.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 10.09.2025Postup zaměstnavatele před/při sjednávání pracovního poměru z pohledu práva (pro soukromý sektor) (online - živé vysílání) - 10.9.2025
    • 10.09.2025Shareholders' agreement aneb Co by si měli společníci mezi sebou upravit (online - živé vysílání) - 10.9.2025
    • 11.09.2025Gemini a NotebookLM od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 11.9.2025
    • 12.09.2025Novelizace rodinného práva od 1. 1. 2026 a procesní souvislosti (online - živé vysílání) - 12.9.2025
    • 17.09.2025AI asistent pro právní výzkum a analýzu dokumentů (online - živé vysílání) - 17.9.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Osvobozený příjem nerovná se automaticky bez povinností: kdy musíte hlásit dar nebo dědictví?
    • Určení výše přiměřené slevy z kupní ceny
    • Rozpor evidence skutečných majitelů s právem EU a jeho dopad na veřejné zakázky
    • Dočasný zákaz výkonu funkce statutára dle zákona o kybernetické bezpečnosti a nové povinnosti pro statutáry
    • Zásada zákazu reformationis in peius v insolvenčním řízení
    • Trestní odpovědnost provozovatelů anonymních sítí
    • Realitní obchod, provize zprostředkovatele a právní důsledky odstoupení od kupní smlouvy
    • Flexinovela a změny v oblasti jiných důležitých osobních překážek v práci
    • Realitní obchod, provize zprostředkovatele a právní důsledky odstoupení od kupní smlouvy
    • Flexinovela a změny v oblasti jiných důležitých osobních překážek v práci
    • Byznys a paragrafy, díl 17.: Přístup do datové schránky právnické osoby při úmrtí jednatele
    • Limity nároku poškozeného na náhradu nákladů za nájem náhradního vozidla
    • Sankce Evropské unie proti Rusku a jejich dopad na obchodní smlouvy
    • Soudní ombudsman jako most mezi soudy, advokacií a veřejností
    • Osvobozený příjem nerovná se automaticky bez povinností: kdy musíte hlásit dar nebo dědictví?
    • Oprávnění policejního orgánu k odemknutí mobilního telefonu nuceným přiložením prstu obviněného
    • Oprávnění policejního orgánu k odemknutí mobilního telefonu nuceným přiložením prstu obviněného
    • Novela trestního zákoníku
    • Jak číst znalecký posudek: Právní orientace pro advokáty
    • V čem Nejvyšší soud selhává a proč by mu to advokáti měli říct
    • Neplatnost vydědění a její důsledky
    • Koncentrace řízení a kdy je čas na poučení
    • Specifika výpovědi podnájemní smlouvy bytu optikou judikatury Nejvyššího soudu
    • Praktické dopady tzv. flexi novely zákoníku práce na běh a délku výpovědní doby

    Soudní rozhodnutí

    Zásada zákazu reformationis in peius v insolvenčním řízení

    Jestliže odvolací soud na základě odvolání podaného dlužníkem proti usnesení insolvenčního soudu o zrušení schváleného oddlužení a (současně) o zastavení insolvenčního...

    Výkon rozhodnutí

    Hlavním účelem vedlejšího účastenství je pomoc ve sporu jednomu z účastníků řízení, a jeho smyslem je posílit v konkrétním řízení postavení toho účastníka, na jehož straně...

    Odměna obhájce

    Ustanovení § 151 odst. 2 trestního řádu nezakládá bez dalšího nárok obhájce na odměnu a náhradu hotových výdajů za jakýkoli úkon právní služby poskytnutý obviněnému v...

    Podmíněné propuštění (exkluzivně pro předplatitele)

    Pokud se obecné soudy při posuzování podmínek pro podmíněné propuštění omezí na pouhé matematické sečtení kázeňských odměn a počtu trestních odsouzení a z možnosti...

    Poučovací povinnost (exkluzivně pro předplatitele)

    Pokud by odvolací soud založil svůj procesní postup pouze na nesprávném právním posouzení závěrů plynoucích z právně závazného názoru v rozhodnutí dovolacího soudu bez toho, aby...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.