Informační kampaň o EU se začíná zaměřovat na nejširší veřejnost
S obavami, zda a o kolik zdraží
potraviny po vstupu České republiky do Evropské unie, i dotazy
budou-li po vstupu do EU zavedena "nějaká opatření ve věci sexu"
nebo existuje-li evropské nařízení jak slavit Vánoce se od
pondělí do pátku potýká šest operátorů bezplatné telefonní
informační linky o EU ministerstva zahraničí.
potraviny po vstupu České republiky do Evropské unie, i dotazy
budou-li po vstupu do EU zavedena "nějaká opatření ve věci sexu"
nebo existuje-li evropské nařízení jak slavit Vánoce se od
pondělí do pátku potýká šest operátorů bezplatné telefonní
informační linky o EU ministerstva zahraničí.
Linka 0800 200 200 je součástí české informační kampaně o EU,
stejně jako internetový server euroskop, který dostal v těchto
dnech nový grafický kabát. Na adrese www.euroskop.cz mohou
zájemci nalézt informace o přístupových jednáních, hodnotící
zprávy a jiné dokumenty, nebo se dozvědět, co vstup do EU přinese
podnikatelům, spotřebitelům i studentům. Novinkou je třeba
možnost objednávky zpráv SMS o Evropské unii.
Informační kampaň o EU se nyní začíná zaměřovat na širokou
veřejnost, nejen na jednotlivé zájmové skupiny, vysvětlil dnes
novinářům Luděk Zahradníček z odboru komunikační strategie
ministerstva. ČR si totiž předsevzala, že do konce roku ukončí
jednání o přistoupení a od 1. ledna 2003 chce být připravena na
vstup. S blížícím se datem referenda o EU usiluje ministerstvo o
co nejširší informovanost Čechů.
Telefonní linka existuje od loňského října a přijala už skoro
41.000 dotazů. Denně jich zodpoví na osm set. Podobnou službu
zřídilo před vstupem do EU také Irsko nebo Švédsko. Nejběžnější
jsou dotazy na životní úroveň, oproti tomu témata jako ztráta
suverenity či identity, která občas zaznívají na politické scéně,
nejsou ve středu zájmu občanů.
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz