epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné
    12. 5. 2020
    ID: 111085upozornění pro uživatele

    Konzultace k revizi doporučení o relevantních trzích

    Evropská komise zahájila cílenou konzultaci o přezkumu doporučení o relevantních trzích v odvětví elektronických komunikací,[1] které bylo přijato v roce 2014 (2014/710/EU).[2] Cílem konzultace je „shromáždit informace o současném stavu a vývoji velkoobchodních trhů a posoudit současné a potenciální trhy, které jsou náchylné k regulaci ex ante v tomto odvětví“. Výsledky cílené konzultace podpoří přípravu Komise na vydání nového doporučení, které má být přijato do 21. prosince 2020.

    Vhodná identifikace relevantních trhů podléhajících regulaci ex ante je klíčem k celkovému fungování regulačního rámce EU. Proto také byla v novém evropském kodexu elektronických komunikací[3] potvrzena jako klíčový regulační nástroj. Umožňuje vnitrostátním regulačním orgánům, aby zaměřily svou pozornost a regulační úsilí na ty trhy, na nichž dosud hospodářská soutěž efektivně nefunguje. Sestavení seznamu předem určených relevantních trhů podléhajících regulaci ex ante pomáhá vnitrostátním regulačním orgánům regulovat tyto trhy koordinovaným způsobem, čímž přispívá k rozvoji vnitřního trhu EU. Stabilní a relevantní seznam relevantních trhů je také nezbytný pro zajištění právní jistoty účastníků trhu, a tím i stabilního obchodního plánování.

    Právní úprava analýz relevantních trhů

    Reklama
    Nemáte ještě registraci na epravo.cz?

    Registrujte se, získejte řadu výhod a jako dárek Vám zašleme aktuální online kurz na využití umělé inteligence v praxi.

    REGISTROVAT ZDE

    Problematiku analýz relevantních trhů a určení podniku s významnou tržní silou upravuje doposud evropské právo směrnicí Evropského parlamentu a Rady 2002/21/EC ze dne 7. března 2002 o společném předpisovém rámci pro sítě a služby elektronických komunikací (rámcová směrnice), ve znění směrnice Evropského parlamentu a Rady 2009/140/ES;[4] v českém právu jde o § 51 – 53 zákona o elektronických komunikacích.[5] V současnosti ale již probíhají přípravy transpoziční novely tohoto zákona, a to na základě směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1972.[6] Podle jejího článku 124 „členské státy EU přijmou a zveřejní do 21. prosince 2020 právní a správní předpisy nezbytné pro dosažení souladu s touto směrnicí a budou tyto předpisy používat od 21. prosince 2020“. A do tohoto data Komise hodlá rovněž vydat nové doporučení o relevantních trzích v odvětví elektronických komunikací.

    Evropský kodex elektronických komunikací (dále jen „kodex“) upravuje postup pro analýzu trhu v článku 67. Vnitrostátní regulační orgány rozhodnou, zda určitý relevantní trh definovaný v souladu s čl. 64 odst. 3 kodexu odůvodňuje uložení regulačních povinností stanovených ve směrnici č. 2018/1972, která „kodex“ vyhlásila. Vnitrostátní regulační orgány vymezí relevantní trhy podle situace v konkrétním členském státě, zejména relevantní zeměpisné trhy na svém území, v souladu se zásadami práva hospodářské soutěže, a kromě jiného se zohledněním míry hospodářské soutěže v rámci infrastruktury v těchto oblastech; v nejvyšší míře přitom zohlední doporučení a pokyny k významné tržní síle. Významnou tržní sílu „kodex definuje“ čl. 63 odst. 2. Podnik je považován za podnik s významnou tržní silou, „pokud má buď samostatně, nebo ve spojení s jinými podniky, postavení odpovídající dominantnímu postavení, tedy postavení takové ekonomické síly, která mu umožňuje chovat se ve značné míře nezávisle na konkurentech, zákaznících a v konečném důsledku i na spotřebitelích“. Vnitrostátní regulační orgány v příslušných případech zohlední rovněž výsledky zeměpisného mapování. Členské státy mají současně povinnost zajistit, aby tato analýza byla případně provedena ve spolupráci s vnitrostátními orgány na ochranu hospodářské soutěže.

    Reklama
    Rozvod s mezinárodním prvkem (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    Rozvod s mezinárodním prvkem (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    17.6.2025 09:003 975 Kč s DPH
    3 285 Kč bez DPH

    Koupit

    Nové doporučení Komise doporučení o relevantních trzích produktů a služeb

    Po veřejné konzultaci zahrnující i vnitrostátní regulační orgány a při nejvyšším možném zohlednění stanoviska BEREC[7] přijme Komise do 21. prosince 2020 doporučení o relevantních trzích produktů a služeb (dále jen „doporučení“). Tento nový dokument, které nahradí doporučení Komise ze dne 9. října 2014 o relevantních trzích produktů a služeb v odvětví elektronických komunikací, určí trhy produktů a služeb v rámci odvětví elektronických komunikací, jejichž vlastnosti mohou odůvodňovat uložení regulačních povinností stanovených touto směrnicí, aniž jsou dotčeny trhy, které lze vymezit v určitých případech podle práva hospodářské soutěže. Komise vymezí trhy v souladu se zásadami práva hospodářské soutěže. Komise zahrne trhy produktů a služeb do doporučení, pokud na základě pozorování celkových trendů v Unii zjistí, že je splněno každé ze tří kritérií uvedených v čl. 67 odst. 1. „kodexu“:

    • jsou přítomny značné a nikoli dočasné strukturální, právní nebo regulační překážky vstupu;
    • existuje struktura trhu, která v daném časovém horizontu nesměřuje k účinné hospodářské soutěži, a to s ohledem na stav hospodářské soutěže z pohledu infrastruktury a dalších faktorů, které stojí za překážkami vstupu;
    • právo hospodářské soutěže je samo o sobě nedostatečné k tomu, aby adekvátně řešilo zjištěná selhání trhu.

    Transpozice „kodexu“ do vnitrostátního práva

    Evropský právní rámec pro analýzy relevantních trhů je tedy přesně dán a nyní prochází (různým tempem) procesem transpozice do právních řádů členských států EU. V České republice se tak děje v podobě přípravy „velké novely“ zákona o elektronických komunikacích (viz poznámka pod čarou č. 5). Z dikce relevantních ustanovení „kodexu“ je přitom naprosto zřejmé, že hladký a důsledný průběh analýz relevantních trhů bude také záviset na dobré spolupráci obou regulátorů – ex ante (Českého telekomunikačního úřadu) a ex post (Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže).  Bude tedy zcela zásadní věcí, aby nová právní úprava tento vztah obou úřadů přesně upravila a vymezila jejich kompetence a aby jak ČTÚ, tak ÚOHS, kompetence svého partnera navzájem respektovaly. Základním principem regulace elektronických komunikací je postupný přechod od sektorově zaměřené regulace k soutěžním pravidlům, tj. od odvětvové regulace ex ante k ochraně hospodářské soutěže ex post. Regulační zásahy ČTÚ postupně nahradí pravidla soutěžního práva a úloha ČTÚ se bude postupně omezovat. Regulace elektronických komunikací se opírá důsledně o princip dosažení ničím neomezované hospodářské soutěže s co nejmenšími zásahy státu.

    Jedním z příkladů dobré a žádoucí spolupráce obou regulačních úřadů je frekvence pro provedení analýzy již jednou deregulovaného trhu. Článek 67 „kodexu“ frekvenci pro provedení analýzy jednou deregulovaného trhu nestanoví. Takovou analýzu „kodex“ nevyžaduje. Opakování analýzy již deregulovaného relevantního trhu jen z „byrokratického rozmaru“ by bylo nejen plýtváním zdrojů ČTÚ, ale také by vážně narušovalo regulační a právní jistotu. Pokud je trh jednou deregulován, měl by být stažen ze seznamu relevantních trhů (tj. v našem případě dotčeného opatření obecného povahy ČTÚ). Teprve až by se objevila nová indikace, tedy že na trhu mohou vyvstat další soutěžní problémy, ČTÚ by mohl kdykoliv trh opět vymezit a analyzovat. Z dosavadní praxe EU vyplývá, že vnitrostátní regulační úřady nenotifikují opakované analýzy stejného trhu bez významné tržní síly na něm a Komise to nevyžaduje. „Kodex“ stanoví, že analýzy by měly probíhat ve frekvenci 5 let od posledního stanovení operátora s významnou tržní silou a nikoliv od posledního uložení povinností.[8]

     

    Poučení z „krizového vývoje“

    Nedávná kritická doba ukázala, že řada podnikatelů byla schopna rychle uzpůsobit své podnikání tak, aby mohli pokračovat nebo aby dodali zboží nebo službu, které všeobecně na trhu a obecně mezi odběrateli a zákazníky chyběly. Tento inovační proces má bezprostřední dopad na soutěžní právo, tj. o co by mělo usilovat a co chránit. Podle relevantního názoru, který si zaslouží citaci,[9] „soutěžní úřady by měly využít tuto jedinečnou zkušenost a v době postvirové se stát důslednými a hlasitými advokáty rušení zbytečné administrativy a regulace, která podnikání škodí.“ Nutno totiž dodat, že debata ohledně změny zákona o významné tržní síle,[10] která se vedla před vyhlášením nouzového stavu, se zdá nejen redundantní, ale je svou podstatou absurdní. Současný zákon a návrhy na jeho změnu komplikují podnikání všem zúčastněným, aniž by přinášely zamýšlený prospěch. Bylo by proto správné obrátit pozornost k racionálnímu řešení, které představuje důsledná implementace unijní směrnice o nekalých praktikách, avšak ani o krok víc.[11]

    Bude také správné a především nanejvýše účelné, aby zákonodárci a také státní správa správně, objektivně a důkladně posoudili oblast poskytování služeb elektronických komunikací a zajišťování sítí, které koneckonců zásadně napomáhají zmírnit dopady celosvětové pandemie - a to v řadě oblastí - od výkonu zaměstnání „on-line“, po výuku, obecnou komunikaci atp. Transpozice evropského směrnice a jí vyhlášeného „kodexu“ k tomu dává jedinečnou, bez přehánění „historickou“ příležitost.

    Komise přezkoumá stávající doporučení z roku 2014, aby zohlednila hlavní tržní a technologický vývoj (jaký představu je nasazení sítí 5G, internetové aplikace a služby, konvergence mezi různými typy sítí a služeb a rozvoj přístupových sítí nové generace a služeb) a aby celkové pozorované a očekávané tržní trendy v členských státech v novém doporučení o relevantních trzích správně a přesně vystihla. Konzultaci, kterou za tím účelem vyhlásila 15. února 2020, proběhla do 10. května 2020[12] a vzhledem k jejímu obsahu a také závažnosti se lze nadíti, že se v jejím rámci vyslovili jak regulátor, tak - především a také - operátoři sítí elektronických komunikací, kteří působí na českém trhu.

    JUDr. Zdeněk Vaníček

    JUDr. Zdeněk Vaníček
    Autor se zabývá problematikou evropského práva v oborech elektronických komunikací, tvorby a ochrany obsahu a autorských práv.

     

    [1] K dispozici >>> zde.

    [2] Doporučení Komise ze dne 9. října 2014 o relevantních trzích produktů a služeb v odvětví elektronických komunikací, které připadají v úvahu pro regulaci ex ante podle směrnice Evropského parlamentu a Rady 2002/21/ES o společném předpisovém rámci pro sítě a služby elektronických komunikací 

    [3] Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1972 ze dne 11. prosince 2018, kterou se stanoví evropský kodex pro elektronické komunikace, Úřední věstník EU L 321, 17. 12. 2018, str. 36.

    [4] Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2002/21/EC ze dne 7. března 2002 o společném předpisovém rámci pro sítě a služby elektronických komunikací (rámcová směrnice), ve znění směrnice Evropského parlamentu a Rady 2009/140/ES ze dne 25. listopadu 2009, kterou se mění směrnice 2002/21/ES o společném předpisovém rámci pro sítě a služby elektronických komunikací, směrnice 2002/19/ES o přístupu k sítím elektronických komunikací a přiřazeným zařízením a o jejich vzájemném propojení a směrnice 2002/20/ES o oprávnění pro sítě a služby elektronických komunikací.

    [5] Zákon 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), ve znění pozdějších předpisů.

    [6] Návrh zákona, kterým se mění zákon 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony.

    [7] V souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1971 ze dne 11. prosince 2018 o zřízení Sdružení evropských regulačních orgánů v oblasti elektronických komunikací (BEREC) a Agentury na podporu BEREC (Úřad BEREC), o změně nařízení (EU) 2015/2120 a o zrušení nařízení (ES) č. 1211/2009.

    [8] Viz písm. a) článku 67 odst. 5 a recitál č. 177 „kodexu“: Čl. 67: „5. Opatření přijatá podle odstavců 3 a 4 tohoto článku podléhají postupům uvedeným v článcích 23 a 32. Vnitrostátní regulační orgány provedou analýzu relevantního trhu a informují o příslušném návrhu opatření v souladu s článkem 32:

    a)     do pěti let od přijetí předchozího opatření, pokud vnitrostátní regulační orgán definoval relevantní trh a určil, které podniky mají významnou tržní sílu; tuto pětiletou lhůtu je možno výjimečně prodloužit až o jeden rok, oznámí-li vnitrostátní regulační orgán Komisi nejpozději čtyři měsíce před skončením daného pětiletého období prodloužení této lhůty s odůvodněním a Komise do jednoho měsíce od oznámení tohoto prodloužení proti němu nevznese námitky;“

    Rec. 177: „Při určování toho, zda vnitrostátní regulační orgán splnil svoji povinnost provést analýzu trhů a oznámil příslušný návrh opatření alespoň každých pět let, bude bráno jako začátek nového pětiletého cyklu pouze oznámení obsahující nové posouzení vymezení trhu a významné tržní síly.“

    [9] Neruda, R.: Firmy musí znát pravidla a vědět, že úřady i v krizi půjdou po tvrdých prohřešcích, říká Neruda, Info.cz, 15. 4. 2020.

    [10] Hlavním cílem předkládaného návrhu zákona je transpozice směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/633 ze dne 17. dubna 2019 o nekalých obchodních praktikách mezi podniky v zemědělském a potravinovém řetězci. Změny se týkají oblasti uzavírání dodavatelských smluv a deklarování nekalých obchodních praktik při prodeji zemědělských a potravinářských výrobků.

    [11] Dtto.

    [12] Viz poznámka č. 1.


    © EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz


    JUDr. Zdeněk Vaníček
    12. 5. 2020

    Poslat článek emailem

    *) povinné položky

    Další články:

    • Řádné prověření podnětu jako podklad pro místní šetření (nález Ústavního soudu)
    • Přístupnost k vybraným výrobkům a službám po implementaci Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/882 ze dne 17. dubna 2019 o požadavcích na přístupnost u výrobků a služeb – na koho dopadne nová právní úprava?
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • K jednomu z výkladových úskalí na úseku regulace slev
    • Fungování Rady pro rozhodování sporů podle Červené knihy FIDIC
    • Ohrožení pobídek v modelu bez investičního poradenství?
    • Klíčová reforma ochrany průmyslových vzorů Evropské unie: Co se změní?
    • Jak na návrh na vydání elektronického platebního rozkazu neboli „EPR“?
    • Povinnosti českých s.r.o. a a.s. vůči zahraničním mateřským firmám: praktický přehled
    • Musíte znovu vybojovat stavební povolení, když vydané územní rozhodnutí zrušil soud?
    • Prohlášení a záruky v korporačních smlouvách jako cár papíru?

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 17.06.2025Rozvod s mezinárodním prvkem (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    • 17.06.2025Bitcoin jako součást finanční strategie společnosti (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    • 20.06.2025Nový stavební zákon – aktuální judikatura (online - živé vysílání) - 20.6.2025
    • 24.06.2025Změny v aktuální rozhodovací praxi ÚOHS - pro zadavatele - PRAKTICKY! (online - živé vysílání) - 24.6.2025
    • 24.06.2025Flexibilní pracovní doba – Ne vždy musí zaměstnanci pracovat ve standardních pevných či pravidelných směnách! (online - živé vysílání) - 24.6.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • 10 otázek pro ... Lukáše Vacka
    • Řádné prověření podnětu jako podklad pro místní šetření (nález Ústavního soudu)
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Povinnost složit jistotu na náklady řízení incidenčního sporu a její zánik v reorganizaci
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Státní zaměstnanci a úředníci v byznysu: Flexinovela bourá hranice a otevírá dveře do podnikatelských orgánů
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • K jednomu z výkladových úskalí na úseku regulace slev
    • Student je spotřebitel: ÚS redefinoval smluvní vztahy se soukromými VŠ
    • Státní zaměstnanci a úředníci v byznysu: Flexinovela bourá hranice a otevírá dveře do podnikatelských orgánů
    • Byznys a paragrafy, díl 11.: Pracovněprávní nástrahy (nejen) léta pro zaměstnavatele
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Zákaz doložek mlčenlivosti o mzdě, zrušení povinných vstupní lékařských prohlídek u nerizikových prací a navýšení podpory v nezaměstnanosti aneb flexinovela zákoníku práce není jen o změnách ve zkušební či výpovědní době
    • Výpověď z pracovního poměru z důvodu neomluveného zameškání jedné směny
    • Provozovatel e-shopu Rohlik.cz uspěl u NSS: Případ údajného švarcsystému musí soud posoudit znovu!
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Posouzení intenzity porušení pracovních povinností zaměstnance – komentář k rozhodnutí Nejvyššího soudu České republiky
    • Vexatorní podání jako neodvratitelný důsledek rozvoje AI
    • 10 otázek pro ... Lukáše Rezka

    Soudní rozhodnutí

    Vyvlastnění, moderační právo soudu

    Moderační právo soudu nebude mít místa tam, kde nebyly zjištěny (a dokonce ani tvrzeny) žádné mimořádné okolnosti případu týkající se vyvlastňované věci. Účelem...

    Majetková podstata

    V řízení o určení neúčinnosti smlouvy, kterou dlužník uzavřel s dalšími osobami, není insolvenční správce oprávněn ani povinen podat odpůrčí žalobu proti těmto osobám jen...

    Osvobození od placení zbytku dluhů (exkluzivně pro předplatitele)

    Pohledávka věřitele vůči (insolvenčnímu) dlužníku, na kterou se vztahuje rozhodnutí insolvenčního soudu o přiznání osvobození od placení zbytku pohledávek, vydané podle § 414...

    Ověření podpisu advokátem (exkluzivně pro předplatitele)

    Je-li prohlášení o pravosti podpisu jiné osoby učiněno advokátem a má-li všechny náležitosti stanovené § 25a odst. 2 zákona o advokacii, nahrazuje takové prohlášení úřední...

    Pohledávka vyloučená z uspokojení (exkluzivně pro předplatitele)

    Příspěvek do garančního fondu dle § 4 odst. 1 zákona  č. 168/1999 Sb. nemá charakter mimosmluvní sankce postihující majetek dlužníka (ve smyslu § 170 písm. d/ insolvenčního...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.