Plzeň chce, aby koridor Praha-Cheb zahrnoval směr na Domažlice
Plzeňská radnice chce na ministerské
úrovni prosadit, aby vládou schválená stavba III. železničního
koridoru Praha-Plzeň-Cheb zahrnovala také odbočku z Plzně na
Domažlice. Zároveň se má v rámci investice za desítky miliard
obnovit plzeňské hlavní vlakové nádraží. Pro ČTK to dnes uvedl
náměstek plzeňského primátora Miroslav Kalous.
úrovni prosadit, aby vládou schválená stavba III. železničního
koridoru Praha-Plzeň-Cheb zahrnovala také odbočku z Plzně na
Domažlice. Zároveň se má v rámci investice za desítky miliard
obnovit plzeňské hlavní vlakové nádraží. Pro ČTK to dnes uvedl
náměstek plzeňského primátora Miroslav Kalous.
Podle něj je rychlostní koridor na Domažlice a Mnichov
obchodně i turisticky zajímavější než chebský, neboť by vedl až
do Itálie. Radnice se spolu s krajským úřadem hodlá zapojit už do
předprojektové přípravy a dalších jednání s německou stranou.
Trať z Plzně až k chebské hraniční linii je 110 kilometrů dlouhá,
přitom železnice Plzeň-Domažlice má poloviční délku.
Podle ředitele plzeňské oblasti Českých drah Josefa Chaloupky
je požadavek města kvůli rozvoji regionu rozumný. "Stavbu
nejkratší spojnice Plzeň-Regensburg-Mnichov bychom uvítali," řekl
dnes ČTK Chaloupka. Navíc mnichovské letiště je podle něj
nejbližší Praze, což může řešit případné dopravní problémy.
Německá strana už podle ředitele začala práce na koridoru z
Regensburgu k hranici. Němci proto očekávají také aktivitu české
strany a vstupní jednání na ministerstvech se už uskutečnila. To,
že Bavorsko v posledních měsících vystupňovalo zájem modernizovat
železniční trať do Česka, potvrdil nedávno ČTK ministr dopravy
Jaromír Schling a dodal, že to byl jeden z hlavních důvodů, proč
vláda modernizaci třetího koridoru před týdnem schválila.
Na trasu Plzeň-Cheb už se podle Chaloupky zpracovává studie
proveditelnosti. Její stavba by mohla začít v roce 2006 až 2008 a
skončit za šest až osm let. "Termíny budou záležet na dostupnosti
finančních zdrojů," dodal Chaloupka. Koridor za 56 miliard korun
má spojit Cheb s Mosty u Jablunkova na česko-slovenské hranici. V
současné době začínají práce na projektu IV. železničního
koridoru Praha-České Budějovice-Horní Dvořiště-Linz, který by měl
být postaven v letech 2004 až 2010 a přijde na 39 miliard korun.
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz