epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné
    6. 3. 2025
    ID: 119230upozornění pro uživatele

    Předávání osobních údajů mezi EU a USA po přezkumu prováděcího rozhodnutí evropské komise o rámci ochrany soukromí (data privacy framework)

    Za účelem naplnění hlavních cílů nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (dále jen jako „nařízení GDPR“), došlo v červenci 2023 k přijetí prováděcího rozhodnutí o odpovídající ochraně osobních údajů poskytované Rámcem ochrany soukromí mezi EU a USA, tzv.

    Data Privacy Framework (dále jen jako „Rámec ochrany soukromí“ nebo „rozhodnutí DPF“), na jehož základě dochází k předávání osobních údajů z Evropské unie, resp. Evropského hospodářského prostoru (dále jen „EHP“), do USA. V souladu s článkem 3 odst. 4 Rámce ochrany soukromí provedla Evropská komise přezkum předmětného rozhodnutí DPF s důrazem na efektivitu rozhodnutí a jeho uplatnění v praxi, přičemž o výsledku přezkumu, jakožto i o dalším vývoji předávání osobních údajů do USA, pojednává tento článek.
     

     

    Reklama
    Nemáte ještě registraci na epravo.cz?

    Registrujte se, získejte řadu výhod a jako dárek Vám zašleme aktuální online kurz na využití umělé inteligence v praxi.

    REGISTROVAT ZDE

    Předávání osobních údajů před přijetím Rámce ochrany soukromí

    Nařízení GDPR bylo přijato nejenom s úmyslem zajistit a garantovat ochranu osobním údajům fyzických osob na území členských států Evropské unie a EHP, ale i zamezit znehodnocování úrovně této ochrany při předávání osobních údajů do třetích zemí v rámci jejich zpracování. Jednou z takových třetích zemí, kde lze důvodně předpokládat vysokou fluktuaci osobních údajů zpracovávaných v  Evropské unii, resp. EHP, jsou právě USA.

    Reklama
    Rozvod s mezinárodním prvkem (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    Rozvod s mezinárodním prvkem (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    17.6.2025 09:003 975 Kč s DPH
    3 285 Kč bez DPH

    Koupit

    Do roku 2020 probíhalo předávání osobních údajů mezi EU a USA na základě tzv. štítu EU-USA na ochranu soukromí (tzv. EU-USA Privacy Shield), jehož podstatou bylo zakotvení povinnosti zachovávat při zpracování osobních údajů v USA soubor striktních ochranných pravidel a pojistek. Soudní dvůr Evropské unie však svým rozhodnutím ve věci C-311/18 (nazývané jako Schrems II) tento štít zrušil, neboť ze strany USA shledal nedostatečnou ochranu předávaným údajům a samotným subjektům údajů[1]. Jako problematickou vyhodnotil Soudní dvůr Evropské unie především platnou americkou legislativu umožňující státním orgánům plošný přístup k osobním údajům. 

    Po zrušení uvedeného štítu ochrany soukromí došlo ke značným komplikacím v souvislosti s tokem osobních údajů mezi EU a USA, kdy dotčeným subjektům nezbývalo nic jiného, než aplikovat do své praxe některý z nástrojů vymezených v čl. 46 nařízení GDPR, aby vytvořili vhodné záruky zajišťující osobním údajům Evropanů úroveň ochrany rovnocenné úrovni ochrany v EU.

     

    Předávání osobních údajů po přijetí Rámce ochrany soukromí
     

    V červenci 2023 využila Komise svého oprávnění, zakotveného v ustanovení čl. 45 odst. 3 nařízení GDPR, a vydala prováděcí rozhodnutí o odpovídající ochraně osobních údajů poskytované Rámcem ochrany soukromí, neboť shledala, že USA jakožto třetí země zajišťuje odpovídající úroveň ochrany osobním údajům, jež jsou předávány subjektům v USA zapsaným v Seznamu Rámce ochrany soukromí, vedeném americkým Ministerstvem obchodu (US Department of Commerce)[2].

    Zápisem do Seznamu DPF získá subjekt certifikaci prokazující dodržování konkrétních zásad stanovených DPF na ochranu osobních údajů, přičemž současně se podřídí vyšetřovacím a donucovacím povinnostem Federální obchodní komise či Ministerstvu dopravy. Zapsaným subjektům tak lze poskytovat osobní údaje bez omezení a dalších doplňujících opatření, které se jinak mohou uplatnit vůči jiným třetím zemím. Certifikace je však udělována pouze na 1 rok, subjekty jsou tedy povinny každoročně žádat o opětovnou certifikaci, jinak hrozí jejich vyřazení ze Seznamu DPF, a současně tak i pozbytí skýtaných výhod.

    Prováděcí akty, přijaté Komisí dle ustanovení čl. 45 odst. 3 nařízení GDPR, podléhají pravidelnému přezkumu, kdy pravidla a obecné zásady takového přezkumu upravuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 182/2011. První přezkum rozhodnutí DPF Evropskou komisí byl článkem 3 odst. 4 rozhodnutí DPF určen po roce jeho platnosti, a to zejména za účelem zhodnocení efektivity a uplatnění rozhodnutí DPF v praxi. Evropská komise proces přezkumu rozhodnutí DPF dokončila ke dni 09.10.2024, kdy Evropskému parlamentu a Radě předložila zprávu o prvním pravidelném přezkumu fungování rozhodnutí o odpovídající ochraně týkajícího se rámce EU-USA pro ochranu údajů[3].

     

    Výsledek přezkumu rozhodnutí DPF

    Certifikace subjektů se zájmem o zápis do Seznamu DPF

    Komise se v rámci přezkumu zaměřila především na ověření, zda byly úspěšně realizovány všechny prvky zakotvené v rozhodnutí DPF, a to i s ohledem na vývoj legislativy nejenom v USA po samotném přijetí rozhodnutí DPF.

    K dílčímu zhodnocení došlo i v oblasti certifikace subjektů a jejich zápisu do Seznamu DPF, kdy ke dni konání přezkumného jednání získalo certifikaci dle rozhodnutí DPF více než 2.800 společností, tedy více než za účinnosti štítu na ochranu soukromí, přičemž 70 % z dosud certifikovaných subjektů představují malé a střední podniky primárně z informačního, komunikačního a technologického odvětví. Ze strany amerického Ministerstva obchodu byly shledány snahy k maximálnímu usnadnění užívání webového portálu subjekty usilujících o certifikaci a zápis do Seznamu DPF a proaktivní přístup k odstranění případných nedostatků jednotlivých subjektů, o čemž svědčí i skutečnost, že bylo za posuzované období zamítnuto pouze 33 žádostí[4].

    Rovněž lze ocenit souběžné vedení seznamu neaktivních organizací americkým Ministerstvem obchodu, tj. subjektů, které byly ze Seznamu DPF vyřazeny, společně s důvodem, proč k vyřazení došlo. Od subjektů, kterým hrozí zánik certifikace, Ministerstvo obchodu požaduje vyjádření k dalšímu nakládání s dosud nabytými osobními údaji, kdy tyto údaje společnosti mohou jednak vymazat, jednak jim poskytnout novou dodatečnou ochranu dle nástrojů upravených nařízením GDPR, např. standardními smluvními doložkami. Uvedené opatření umožňuje subjektům osobních údajů dohled nad nakládáním s jejich osobními údaji a usnadňuje případné kroky subjektů osobních údajů směřujících k realizaci jejich práv. Navzdory uvedenému však Komise ze zpětné vazby, nashromážděné v rámci přezkumného procesu, vyvodila, že je nutné více se zaměřit na zvyšování informovanosti subjektů údajů v souvislosti s jejich právy a mechanismy jejich uplatňování.

    V souvislosti s certifikací a posuzováním splnění dílčích podmínek subjektů usilujících o zápis do Seznamu DPF dospěla Komise k závěru, že by americké Ministerstvo obchodu v této oblasti mělo zvýšit své úsilí, a i navzdory plánované automatizaci kontrol dodržování veškerých předpisů a zásad nezanevřít i na využívání dalších nástrojů, které má na základě rozhodnutí DPF k dispozici, např. namátkové kontroly, dotazníky ověřující dodržování zásad či žádosti o informace.

    Relevantní vývoj legislativy v USA

    Komise ocenila činnost Federální obchodní komise (subjektu s vyšetřovací a donucovací pravomocí v oblasti ochrany osobních údajů) v rámci prosazování priorit, které víceméně obsahově odpovídají trendům ochrany osobních údajů v Evropě, jakožto i její aktivní participaci ve sdružení zemí využívajících rozhodnutí EU o odpovídající ochraně (tj. rozhodnutí přijatých dle ust. čl. 45 odst. 3 nařízení GDPR).

    Velkou část přezkumu Komise však věnovala legislativě v oblasti přístupu zpravodajských služeb USA k osobním údajům, neboť nedostatečná, resp. nevyhovující úprava tohoto úseku zapříčinila zánik štítu EU-USA na ochranu soukromí (vizte výše). Stěžejním je § 702 zákona FISA (Foreign Intelligence Surveillance Act)[5], na jehož základě lze po udělení osvědčení Soudem pro uplatňování zákona FISA cíleně sledovat osoby, které nejsou občany USA, a zároveň se nacházejí mimo území USA, a to za účelem získávání zahraničních zpravodajských informací. Cílené sledování dotčených osob se realizuje mj. poskytnutím identifikačních údajů o elektronických komunikacích sledovaných osob ze strany poskytovatelů služeb elektronických komunikací. Dne 19.04.2024 bylo uvedené ustanovení zákona FISA přijetím zákona RISAA (Reforming Intelligence and Securing America Act)[6] opětovně schváleno, a to na dobu dalších dvou let (tj. do dubna 2026).

    Zákonem RISAA však došlo k definitivnímu zákazu sběru tzv. „abouts“, tj. údajů zmíněných v textu nebo těle zprávy, přičemž sběr byl omezen pouze na odesílatele a příjemce. Současně ale zákon RISAA rozšířil okruh subjektů, které nově spadají pod pojem poskytovatele služeb elektronických komunikací, a to o subjekty s přístupem k zařízení, které je nebo může být používáno k přenosu nebo ukládání drátových nebo elektronických komunikací (vyjma obydlí a ubytovacích, společenských a stravovacích zařízení). Tato změna je však předmětem dalšího jednání a v roce 2025 lze očekávat její další vývoj.

    Zákon RISAA ovšem taktéž zavádí nové záruky zvyšující ochranu amerických i neamerických občanů při sběru jejich údajů dle § 702 zákona FISA. Jedna z těchto záruk spočívá především v zavedení dalších požadavků na odpovědnost, dohled a podávání zpráv dotčených subjektů, např. povinnost FBI podávat Kongresu zprávy o svých dotazovacích činnostech či povinnost generálního inspektora Ministerstva spravedlnosti vypracovat zprávu o dodržování veškerých požadavků spojených s cíleným sledováním osob ze strany FBI. Současně bylo FBI zakázáno provádět dotazy vůči poskytovatelům služeb elektronických komunikací pouze za účelem vyhledávání a získávání důkazů o trestné činnosti, pokud neexistuje důvodné přesvědčení o nezbytnosti těchto údajů k zamezení ohrožení života či vážné újmy na zdraví), přičemž nabyté údaje musí být do analytických úložišť ukládána pouze zminimalizované. Nadto musí být při řízení před Soudem pro uplatňování zákona FISA o vydání osvědčení dle § 702 zákona FISA vždy jmenován amici curiae[7], tj. odborník se znalostmi v oblasti soukromí, občanských svobod a shromažďování zpravodajských informací.

    Komise navzdory uvedenému zhodnotila, že zákon RISAA neomezuje výkon práv, a to díky existenci prezidentského dekretu č. 14086, který garantuje zvláštní postup při vyžádání osvědčení pro signálové zpravodajství ((zahrnující úzkou spolupráci s úřadem ODNI (Office of the Director of National Intelligence) pro ochranu občanských svobod)).

    V souvislosti s uvedeným se Komise zaměřila i na posouzení otázky získávání údajů zpravodajskými službami USA formou nákupů od komerčních subjektů (zpravidla v pozici zprostředkovatelů údajů), které probíhá mimo režim zákona FISA a prezidentského dekretu č. 14086. Ani v tomto případě však Komise neshledala důvod k pochybám, kdy v rámci zprávy o přezkumu zdůraznila, že i v této konkrétní situaci musí k získávání údajů docházet při zachování zásad vytyčených v rozhodnutí DPF, přičemž spoléhá na řádný dohled Federální obchodní komise nad dodržováním těchto zásad.

     

    Závěr

    Zástupci EU a USA byl do budoucna vytyčen cíl vypracovat pokyny pro zpracování údajů v oblasti lidských zdrojů, jakožto i pro jejich další předávání, společně s dodatečnými pokyny pro vybrané oblasti (např. zdravotnický výzkum a finanční služby). Dále Komise hodlá pokračovat v průběžném sledování dalšího vývoje legislativy v souvislosti s cíleným sledováním osob dle § 702 zákona FISA.

    Lze však shrnout, že Komise v rámci svého přezkumu shledala ze strany USA úspěšné zavedení stěžejních prvků rozhodnutí DPF, a pochválila si úzkou spolupráci mezi příslušnými institucemi EU a USA při realizaci rozhodnutí DPF. Další přezkum Komise naplánovala za další tři roky účinnosti rozhodnutí DPF. Je možné tak důvodně očekávat určitou stabilitu a neměnnost předmětné právní úpravy.

     

    Mgr. Nela Mašková,
    advokátní koncipientka

     


     

    MACH LEGAL, advokátní kancelář s.r.o.
     

    Viktora Huga 377/4
    150 00 Praha 5
     

    Tel.:       +420 245 008 552
    E-mail:  praha@machlegal.eu


    [1] Dle rozsudku Soudního dvora Evropské unie ve věci C-311/18 Data Protection Commissioner v. Facebook Ireland Limited a Maximillian Schrems (tzv. Schrems II) ze dne 16. července 2020.

    [2] Dostupný >>> zde.

    [3] Zpráva Komise dostupná >>> zde. 

    [4] Jak vyplývá ze zprávy Komise o přezkumu rozhodnutí DPF.

    [5] Dostupný >>> zde.

    [6] Dostupný >>> zde. 

    [7] Amicus curiae je institutem angloamerického práva, přičemž se jedná osobu odlišnou od účastníka řízení, která však v rámci soudního řízení poskytuje odborný názor na projednávanou věc.

     


    Mgr. Nela Mašková (MACH LEGAL)
    6. 3. 2025

    Poslat článek emailem

    *) povinné položky

    Další články:

    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Státní zaměstnanci a úředníci v byznysu: Flexinovela bourá hranice a otevírá dveře do podnikatelských orgánů
    • K jednomu z výkladových úskalí na úseku regulace slev
    • Student je spotřebitel: ÚS redefinoval smluvní vztahy se soukromými VŠ
    • Zákaz změny k horšímu (reformace in peius) se neuplatní u nákladových výroků
    • Přinese rozsáhlá novela zákona o ochraně přírody a krajiny urychlení povolovacích procesů?
    • Nový zákon o kybernetické bezpečnosti: co se mění a jak se připravit?
    • Fungování Rady pro rozhodování sporů podle Červené knihy FIDIC
    • Úprava styku rodiče s dítětem nízkého věku v tzv. navykacím režimu a poté
    • Právní novinky v roce 2025, část čtvrtá – implementace nové definice domácího násilí
    • V Mělníce by se chtěl soudit každý aneb úspěšnost návrhů na vydání předběžného opatření u okresních soudů

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 17.06.2025Rozvod s mezinárodním prvkem (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    • 17.06.2025Bitcoin jako součást finanční strategie společnosti (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    • 20.06.2025Nový stavební zákon – aktuální judikatura (online - živé vysílání) - 20.6.2025
    • 24.06.2025Změny v aktuální rozhodovací praxi ÚOHS - pro zadavatele - PRAKTICKY! (online - živé vysílání) - 24.6.2025
    • 24.06.2025Flexibilní pracovní doba – Ne vždy musí zaměstnanci pracovat ve standardních pevných či pravidelných směnách! (online - živé vysílání) - 24.6.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Státní zaměstnanci a úředníci v byznysu: Flexinovela bourá hranice a otevírá dveře do podnikatelských orgánů
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Byznys a paragrafy, díl 11.: Pracovněprávní nástrahy (nejen) léta pro zaměstnavatele
    • K jednomu z výkladových úskalí na úseku regulace slev
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Student je spotřebitel: ÚS redefinoval smluvní vztahy se soukromými VŠ
    • K jednomu z výkladových úskalí na úseku regulace slev
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • 10 otázek pro ... Filipa Seiferta
    • Státní zaměstnanci a úředníci v byznysu: Flexinovela bourá hranice a otevírá dveře do podnikatelských orgánů
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Zákaz doložek mlčenlivosti o mzdě, zrušení povinných vstupní lékařských prohlídek u nerizikových prací a navýšení podpory v nezaměstnanosti aneb flexinovela zákoníku práce není jen o změnách ve zkušební či výpovědní době
    • Výpověď z pracovního poměru z důvodu neomluveného zameškání jedné směny
    • Provozovatel e-shopu Rohlik.cz uspěl u NSS: Případ údajného švarcsystému musí soud posoudit znovu!
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Posouzení intenzity porušení pracovních povinností zaměstnance – komentář k rozhodnutí Nejvyššího soudu České republiky
    • Vexatorní podání jako neodvratitelný důsledek rozvoje AI
    • 10 otázek pro ... Lukáše Rezka

    Soudní rozhodnutí

    Majetková podstata

    V řízení o určení neúčinnosti smlouvy, kterou dlužník uzavřel s dalšími osobami, není insolvenční správce oprávněn ani povinen podat odpůrčí žalobu proti těmto osobám jen...

    Osvobození od placení zbytku dluhů (exkluzivně pro předplatitele)

    Pohledávka věřitele vůči (insolvenčnímu) dlužníku, na kterou se vztahuje rozhodnutí insolvenčního soudu o přiznání osvobození od placení zbytku pohledávek, vydané podle § 414...

    Ověření podpisu advokátem (exkluzivně pro předplatitele)

    Je-li prohlášení o pravosti podpisu jiné osoby učiněno advokátem a má-li všechny náležitosti stanovené § 25a odst. 2 zákona o advokacii, nahrazuje takové prohlášení úřední...

    Pohledávka vyloučená z uspokojení (exkluzivně pro předplatitele)

    Příspěvek do garančního fondu dle § 4 odst. 1 zákona  č. 168/1999 Sb. nemá charakter mimosmluvní sankce postihující majetek dlužníka (ve smyslu § 170 písm. d/ insolvenčního...

    Škoda a identifikace poškozeného (exkluzivně pro předplatitele)

    Reflexní škoda je odvozená od škody vzniklé na majetku obchodní společnosti, tudíž existence škody na majetku společníka či akcionáře je závislá na existenci škody na majetku...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.