epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné
    15. 2. 2003
    ID: 21151upozornění pro uživatele

    Vládní návrh zákona o převodu některého nepotřebného vojenského majetku z vlastnictví České republiky na územní samosprávné celky

    Bezúplatné převody vlastnictví předmětného majetku na územní samosprávné celky jsou preferovány zejména s ohledem na konkrétní situaci v jednotlivých obcích nebo krajích, k jejichž územnímu rozvoji by především přispěly. Jmenovitě lze uvést kupř. rozšíření možností jednotlivých obcí při podpoře podnikání v regionech a tím také při ovlivňování zaměstnanosti.

    PARLAMENT ČESKÉ REPUBLIKY
    Poslanecká sněmovna
    2002
    IV. volební období
    ___________________________________________________________




    216



    Vládní návrh




    zákon
    ze dne ..........2002,




    o převodu některého nepotřebného vojenského majetku z vlastnictví
    České republiky na územní samosprávné celky





    o převodu některého nepotřebného vojenského majetku z vlastnictví
    České republiky na územní samosprávné celky



    Parlament se usnesl na tomto zákoně České republiky:



    § 1

    Tento zákon upravuje postup a podmínky při převodu vybraného majetku, který je ve vlastnictví České republiky (dále jen „stát“) a s nímž je příslušné hospodařit Ministerstvo obrany ), popřípadě organizační složky státu nebo státní příspěvkové organizace v jeho působnosti, do vlastnictví územních samosprávných celků.


    § 2

    (1) Předmětem převodu majetku podle § 1 mohou být pouze vojenské objekty, bytové domy nebo jednotlivé byty a dále pozemky tvořící s těmito objekty, bytovými domy nebo byty jeden funkční celek, pokud je tento majetek podle právních předpisů o hospodaření s majetkem státu pro Ministerstvo obrany, popřípadě organizační složky státu nebo státní příspěvkové organizace v jeho působnosti nepotřebným majetkem ) a o jeho převodu do vlastnictví jmenovitě určených územních samosprávných celků rozhodla vláda na návrh Ministerstva obrany.

    (2) Majetek, který splňuje podmínky uvedené v odstavci 1, se pro účely dalšího postupu podle tohoto zákona považuje za majetek, který je pro stát trvale nepotřebný ).





    § 3

    (1) Majetek uvedený v § 2 převede Ministerstvo obrany, popřípadě organizační složka státu nebo státní příspěvková organizace v jeho působnosti bezúplatně ) darovací smlouvou ) do vlastnictví vládou určených územních samosprávných celků.

    (2) V souvislosti s bezúplatným převodem podle odstavce 1 lze územní samosprávný celek omezit ve výkonu vlastnických práv k darovanému majetku pouze v nezbytně nutném rozsahu zřízením práva odpovídajícího věcnému břemeni ve prospěch státu nebo jiné osoby.

    (3) Platnost darovací smlouvy, na základě které dochází k převodu podle odstavce 1, není podmíněna schválením věcně příslušným ministerstvem podle zvláštního právního předpisu ) .


    § 4

    (1) Vláda může rozhodnout podle § 2 odst. 1 nejpozději do 31. prosince 2008.

    (2) Vláda může na návrh Ministerstva obrany změnit rozhodnutí podle § 2 odst. 1 pouze do doby, než bude darovací smlouva uzavřena. Tím není dotčeno ustanovení
    odstavce 1.

    (3) Nedojde-li k uzavření darovací smlouvy podle tohoto zákona do 6 měsíců ode dne doručení návrhu smlouvy územnímu samosprávnému celku, může Ministerstvo obrany předložit vládě nový návrh podle § 2 odst. 1, anebo Ministerstvo obrany, popřípadě organizační složka státu nebo státní příspěvková organizace v jeho působnosti s majetkem naloží podle právních předpisů o hospodaření s majetkem státu ).


    § 5

    Tento zákon se obdobně vztahuje i na nemovitosti ve vlastnictví státu, s nimiž je příslušné hospodařit Ministerstvo vnitra a které
    a) byly užívány bývalými útvary Vojsk Ministerstva vnitra a Pohraniční stráže, pokud splňují
    podmínku trvalé nepotřebnosti3), nebo
    b) sloužily k ukrytí obyvatelstva
    a Ministerstvu vnitra se je po dobu více jak dvou let ode dne, kdy se staly nepotřebnými, nepodařilo převést v souladu s právními předpisy o hospodaření s majetkem státu7).



    § 6

    Tento zákon nabývá účinnosti dnem jeho vyhlášení.

    DŮVODOVÁ ZPRÁVA

    Obecná část

    Ministerstvo obrany jako organizační složka státu je v současné době příslušné hospodařit s majetkem značného rozsahu, který je anebo se v důsledku probíhající redislokace a reorganizace Armády České republiky stane z hlediska zákona 219/2000 Sb., o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích, ve znění pozdějších předpisů, (dále jen „ZMS“) majetkem nepotřebným.

    Převážnou část tohoto majetku tvoří vojenské objekty, další speciální objekty pro obranu státu (kupř. sklady, objekty protivzdušné obrany státu, chráněná místa velení , objekty opevnění, letiště, střelnice, cvičiště) a související pozemky. Jedná se cca o 800 až 900 objektů v účetní hodnotě cca 15 až 25 miliard Kč. Předmětem převodů by měly být rovněž bytové objekty a případně i jednotlivé byty (převážně služebního charakteru ve smyslu § 7 zák.102/1992 Sb., v platném znění), pokud je stát samostatně vlastní. Jedná se cca o 1015 bytových domů a 207 služebních bytů v samostatných objektech, kde jsou i další vlastníci bytů. Záměrem Ministerstva obrany je realizovat bezúplatný převod vlastnictví majetku tohoto charakteru přednostně na územní samosprávné celky. Zvláštní ustanovení § 22 zák.72/1994 Sb., kterým se upravují některé spoluvlastnické vztahy k budovám a některé vlastnické vztahy k bytům a nebytovým prostorům a doplňují některé zákony (zákon o vlastnictví bytů), ve znění pozdějších předpisů, o převodu vlastnictví bytové jednotky tím nejsou dotčena.

    Bezúplatné převody vlastnictví předmětného majetku na územní samosprávné celky jsou preferovány zejména s ohledem na konkrétní situaci v jednotlivých obcích nebo krajích, k jejichž územnímu rozvoji by především přispěly. Jmenovitě lze uvést kupř. rozšíření možností jednotlivých obcí při podpoře podnikání v regionech a tím také při ovlivňování zaměstnanosti. V nemalé míře lze předpokládat i možnosti využití uvedeného majetku k uspokojování potřeb občanů kupř. v oblasti kulturní a sociální včetně bydlení popř. na úseku tělovýchovy a sportu. Zvažované bezúplatné převody vlastnictví majetku státu by tak současně napomohly ke zmírnění a kompenzaci negativních dopadů reformy ozbrojených sil na život občanů a hospodářskou situaci v regionech, kterých se probíhající reorganizace armády dotýká nebo jejichž poměry v nejbližší budoucnosti ovlivní. Nezanedbatelným efektem bezúplatných převodů vlastnictví uvedeného majetku na územní samosprávné celky je i to, že budou-li tyto převody realizovány v krátké době, mohou značnou měrou přispět i k okamžitému řešení obtížných situací, které byly v některých regionech způsobeny letošními záplavami.

    Současný stav předmětných vojenských objektů a obecný charakter tohoto majetku kromě toho nasvědčují, že v převážné většině případů tento majetek není a nebude potřebný pro jiné organizační složky státu nebo státní organizace a ani veřejný zájem již nebude vyžadovat jeho ponechání ve vlastnictví státu. V této souvislosti je zapotřebí zdůraznit, že dotčené vojenské objekty jsou technicky a funkčně zastaralé a tento jejich stav také vede k trvale se zvyšujícím nákladům na jejich správu a údržbu a tím i k nežádoucímu tlaku na státní rozpočet. Nedostatek těchto finančních prostředků pak zároveň snižuje schopnost Ministerstva obrany dostát základním povinnostem stanoveným ZMS v oblasti péče o majetek státu.
    Pokud jde o možnost prodeje předmětného majetku obecným postupem podle výše cit. zákona, údaje Ministerstva obrany vypovídají, že dosavadní výnosy z prodejů, pokud se je podařilo realizovat, jsou pro příjem státního rozpočtu ve srovnání s náklady na údržbu a provoz (nutné i pro dobu, než se podaří prodej uskutečnit) zanedbatelné. Nemalá část tohoto majetku je přitom zcela neprodejná.
    Po posouzení podmínek a pravidel obecného postupu dle platné právní úpravy, kterou představuje v současné době ZMS, se k dosažení požadovaného účelu, tj. umožnit cílené bezúplatné převody vlastnictví vybraného majetku na územní samosprávné celky, jako optimální řešení jeví cesta legislativní v podobě speciálního zákona k ZMS.
    Předmětem úpravy předloženého návrhu zákona jsou proto pouze takové podmínky a dílčí postup při převodech vlastnictví majetku uvedeného charakteru, které je zapotřebí za účelem dosažení sledovaného cíle upravit odchylně od obecné zákonné úpravy.
    Předmětem převodu jsou výhradně vojenské objekty v rozsahu vymezeném v § 2 odst. 1 zákona 219/1999 Sb., o ozbrojených silách České republiky, dále bytové domy nebo jednotlivé byty a pozemky tvořící s tímto majetkem jeden funkční celek, pokud s majetkem uvedeného charakteru přísluší hospodařit Ministerstvu obrany, popřípadě organizačním složkám státu anebo státním příspěvkovým organizacím v jeho působnosti. Nabyvatelem převáděného majetku budou výlučně územní samosprávné celky, tedy obce a kraje.
    O výběru majetku rozhodne vláda na návrh Ministerstva obrany usnesením, tj. obvyklým postupem na základě materiálu, který Ministerstvo obrany pro schůzi vlády připraví.
    Při převodech vlastnictví podle tohoto zákona se nepoužije ustanovení ZMS o nabídkové povinnosti v rámci státu (pozn. - případný vážný zájem jednotlivých resortů o některé z nabízených vojenských objektů a pozemků bude možno uplatnit standardně v rámci vnějšího připomínkového řízení). Převody vlastnictví vládou vybraného majetku se uskuteční darovacími smlouvami a tyto darovací smlouvy již nebudou podléhat schválení jednotlivých ministerstev podle § 22 odst. 3,4 a 5 ZMS.
    Zákon však současně stanoví lhůty, a to jednak pro vládu k přijetí rozhodnutí o převodu vlastnictví věcí určených k bezúplatnému převodu na územní samosprávné celky (a k jeho případné změně) a dále pro Ministerstvo obrany, popřípadě příslušné organizační složky státu anebo státní příspěvkové organizace k uzavření darovací smlouvy. Pokud k jejímu uzavření ve lhůtě stanovené zákonem nedojde, nakládá se s tímto majetkem již opět v právním režimu ZMS, popřípadě, jestliže ještě neuplynula zákonná lhůta, v níž může vláda rozhodnout, není vyloučeno opětné užití postupu podle tohoto zákona.

    Vzhledem k tomu, že Ministerstvo vnitra je příslušné hospodařit s majetkem obdobného rozsahu a charakteru jako resort Ministerstva obrany, navrhovaná zákonná úprava se vztahuje i na vybraný nepotřebný majetek státu, s nímž je příslušné hospodařit Ministerstvo vnitra (ale nikoliv již organizační složky státu nebo státní příspěvkové organizace v jeho působnosti).

    Navrhovaná úprava je v souladu s ústavním pořádkem České republiky a není v rozporu s ratifikovanými a vyhlášenými mezinárodními smlouvami o lidských právech a svobodách, kterými je Česká republika vázána. Pokud jde o vztah navrhovaného právního předpisu k právu Evropského společenství, nespadá navrhovaný zákon do souboru právních předpisů, které je třeba v rámci Evropského společenství upravovat jednotně. Na tuto oblast se nevztahuje obecný závazek ke sbližování předpisů České republiky s právem Evropských společenství, obsažený v čl. 69 Evropské dohody o přidružení mezi Českou republikou na straně jedné a Evropským společenstvím na straně druhé.
    Dopady na státní rozpočet se u navrhované právní úpravy nepředpokládají.




    Zvláštní část

    K § 1
    Stanoví se předmět úpravy zákona, tj. postup a podmínky při převodu vybraného nepotřebného majetku, s nímž je příslušné hospodařit Ministerstvo obrany nebo organizační složky státu anebo státní příspěvkové organizace v působnosti Ministerstva obrany, z vlastnictví České republiky na územní samosprávné celky, které se odchylují od obecné úpravy ZMS.

    K § 2
    Vymezuje se předmět převodu vlastnictví podle tohoto zákona a zmocňuje se vláda k rozhodnutí o určení vybraných nemovitých věcí k bezúplatnému převodu vlastnictví na konkrétní územní samosprávný celek, na základě návrhu Ministerstva obrany.

    K § 3
    Stanoví se dílčí odlišné podmínky převodu vlastnictví vybraných nemovitých věcí, odchylně od obecné právní úpravy ZMS. Převody vlastnictví podle tohoto zákona jsou povinně bezúplatné a s ohledem na předchozí posouzení vládou již nepodléhají schválení věcně příslušných ministerstev podle § 22 odst. 3,4 a 5 ZMS.
    Pokud jde o možnost sjednávání podmínek omezujících nabyvatele při dalším nakládání s převáděným majetkem, připouští se toliko možnost sjednat s nabyvatelem smluvně právo odpovídající věcnému břemeni ve prospěch státu anebo jiné osoby v nezbytně nutném rozsahu.

    K § 4
    Pro rozhodování vlády zákon stanoví lhůty, a to jak pro rozhodnutí o převodu vlastnictví podle § 2 odst. 1, tak i pro změnu již vydaného rozhodnutí. Ke změně rozhodnutí může dojít pouze do doby uzavření darovací smlouvy, současně však musí být respektován nejpozdější možný termín pro rozhodování vlády podle tohoto zákona. Vláda tedy bude moci podle tohoto zákona naposledy rozhodnout 31. prosince 2008.

    Stanoví se rovněž lhůta pro uzavření darovací smlouvy, a to v trvání 6 měsíců ode dne doručení návrhu smlouvy určenému územnímu samosprávnému celku. Pokud Ministerstvo obrany, popřípadě příslušná organizační složka státu nebo státní příspěvková organizace do této lhůty darovací smlouvu neuzavře, postupuje se již opět podle obecné úpravy ZMS pro převod vlastnictví majetku státu (§ 22 a násl. ZMS). Současně nebude vyloučeno, aby podle okolností konkrétního případu Ministerstvo obrany následně znovu nenavrhlo vybraný majetek vládě k rozhodnutí podle § 2, samozřejmě za předpokladu, že dosud neuplynula lhůta, ve které může vláda podle zákona rozhodovat.

    K § 5
    Stanoví se, že obdobně podle tohoto zákona postupuje při převodech nepotřebného majetku Ministerstvo vnitra u vybraných nemovitostí, s nimiž je příslušné hospodařit.

    K § 6
    K urychlení využitelnosti postupu podle tohoto zákona se stanoví účinnost dnem jeho vyhlášení.




    V Praze dne 5. února 2003






    předseda vlády



    ministr financí


    ministr obrany





    © EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz

    Poslanecká sněmovna
    15. 2. 2003

    Poslat článek emailem

    *) povinné položky

    Další články:

    • Zákaz změny k horšímu (reformace in peius) se neuplatní u nákladových výroků
    • Outsourcing ICT služeb dle nařízení DORA
    • Zápis zániku vozidla bez doložení ekologické likvidace prostřednictvím řízení o přestupku
    • Kombinovaná stavba opěrné zdi a oplocení bez povolení stavebního úřadu
    • Bezdlužnost poskytovatele sociálních služeb po 1. 3. 2025
    • Veřejné právo a obecní zřízení: Výbory zastupitelstva obce a jejich „funkční období“
    • Správní právo: Vznik a zánik mandátu člena zastupitelstva kraje
    • K (ne)použitelnosti kamerového záznamu pořízeného policejním orgánem v trestním řízení jako důkazu v řízení správním
    • Pochybení NSS – zásadní precedens v oblasti elektronické komunikace
    • Rozvod manželství a úprava poměrů nezletilého dítěte pro dobu rozvodu
    • Změna podmínek nabývání českého občanství pro ruské občany v souvislosti s Lex Ukrajina VII

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 17.06.2025Rozvod s mezinárodním prvkem (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    • 17.06.2025Bitcoin jako součást finanční strategie společnosti (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    • 20.06.2025Nový stavební zákon – aktuální judikatura (online - živé vysílání) - 20.6.2025
    • 24.06.2025Změny v aktuální rozhodovací praxi ÚOHS - pro zadavatele - PRAKTICKY! (online - živé vysílání) - 24.6.2025
    • 24.06.2025Flexibilní pracovní doba – Ne vždy musí zaměstnanci pracovat ve standardních pevných či pravidelných směnách! (online - živé vysílání) - 24.6.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • 10 otázek pro ... Lukáše Vacka
    • Řádné prověření podnětu jako podklad pro místní šetření (nález Ústavního soudu)
    • Povinnost složit jistotu na náklady řízení incidenčního sporu a její zánik v reorganizaci
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Státní zaměstnanci a úředníci v byznysu: Flexinovela bourá hranice a otevírá dveře do podnikatelských orgánů
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • K jednomu z výkladových úskalí na úseku regulace slev
    • Státní zaměstnanci a úředníci v byznysu: Flexinovela bourá hranice a otevírá dveře do podnikatelských orgánů
    • Byznys a paragrafy, díl 11.: Pracovněprávní nástrahy (nejen) léta pro zaměstnavatele
    • Student je spotřebitel: ÚS redefinoval smluvní vztahy se soukromými VŠ
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Zákaz doložek mlčenlivosti o mzdě, zrušení povinných vstupní lékařských prohlídek u nerizikových prací a navýšení podpory v nezaměstnanosti aneb flexinovela zákoníku práce není jen o změnách ve zkušební či výpovědní době
    • Výpověď z pracovního poměru z důvodu neomluveného zameškání jedné směny
    • Provozovatel e-shopu Rohlik.cz uspěl u NSS: Případ údajného švarcsystému musí soud posoudit znovu!
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Posouzení intenzity porušení pracovních povinností zaměstnance – komentář k rozhodnutí Nejvyššího soudu České republiky
    • Vexatorní podání jako neodvratitelný důsledek rozvoje AI
    • 10 otázek pro ... Lukáše Rezka

    Soudní rozhodnutí

    Vyvlastnění, moderační právo soudu

    Moderační právo soudu nebude mít místa tam, kde nebyly zjištěny (a dokonce ani tvrzeny) žádné mimořádné okolnosti případu týkající se vyvlastňované věci. Účelem...

    Majetková podstata

    V řízení o určení neúčinnosti smlouvy, kterou dlužník uzavřel s dalšími osobami, není insolvenční správce oprávněn ani povinen podat odpůrčí žalobu proti těmto osobám jen...

    Osvobození od placení zbytku dluhů (exkluzivně pro předplatitele)

    Pohledávka věřitele vůči (insolvenčnímu) dlužníku, na kterou se vztahuje rozhodnutí insolvenčního soudu o přiznání osvobození od placení zbytku pohledávek, vydané podle § 414...

    Ověření podpisu advokátem (exkluzivně pro předplatitele)

    Je-li prohlášení o pravosti podpisu jiné osoby učiněno advokátem a má-li všechny náležitosti stanovené § 25a odst. 2 zákona o advokacii, nahrazuje takové prohlášení úřední...

    Pohledávka vyloučená z uspokojení (exkluzivně pro předplatitele)

    Příspěvek do garančního fondu dle § 4 odst. 1 zákona  č. 168/1999 Sb. nemá charakter mimosmluvní sankce postihující majetek dlužníka (ve smyslu § 170 písm. d/ insolvenčního...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.