Doručování písemností týkajících se vzniku a zániku pracovního poměru
Písemnosti týkající se vzniku a zániku pracovního poměru nebo vzniku, změn a zániku povinností zaměstnance vyplývající z pracovní smlouvy (tedy i výpověď) musí být doručeny zaměstnanci do vlastních rukou. Zaměstnavatel musí doručit tyto písemnosti zaměstnanci na pracovišti, v jeho bytě nebo kdekoli, kde bude zastižen, není-li to možné, lze písemnosti doručit poštou.
Písemnosti doručované poštou zasílá zaměstnavatel na poslední adresu zaměstnance, která je mu známa jako doporučenou zásilku s doručenkou a poznámkou „do vlastních rukou.“
Písemnost je doručena, jakmile si zaměstnanec písemnost převezme. Na doručení výpovědi se vztahuje i právní fikce doručení pro případ, že výpověď byla poštou vrácena odesílajícímu zaměstnavateli jako nedoručitelná a zaměstnanec svým jednáním nebo opomenutím doručení písemnosti zmařil. Účinky doručení nastanou i tehdy, jestliže zaměstnanec přijetí písemnosti odmítl.
Pro platnost výpovědi je tedy nutné doručení dle předchozího. Výpovědní doba začíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení výpovědi.
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz